0-9 (45) A (130) B (186) C (182) D (196) E (48) F (101) G (103) H (168) I (73) J (50) K (57) L (94) M (141) N (73) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (298) T (110) U (37) V (59) W (83) X (6) Y (10) Z (42)

4. 1. 2012

Witchcraft (1988)

Do pekla vedou tři cesty....
Mladá spisovatelka Leslie a její přítel Gary tajně navštíví malý ostrov na kterém stojí opuštěný hotel. Tento ostrov je obklopený tajemnou historií, podle které zde přebývaly čarodějnice a byly tady i upalovány. Zatímco Leslie pracuje poctivě ve svém díle, Gery pořizuje pár fotek, ale spíš se snaží dívku přesvědčit k sexu. Na ostrov se vydává i rodinka Brooksů, která má zájem hotel koupit, realitní agent (syn majitele) a architektka (odhadce). Rybářská loď, která je na ostrov přivezla, však záhadně zmizí a oni jsou nuceni zůstat přes noc. Jenže dům skrývá hrozivé tajemství, které všichni brzy na vlastní kůži poznají. Nejsou zde totiž sami. V domě přebývá stará čarodějnice, která chce vykonat prastaré proroctví a právě hosté ji v tom mají pomoci. Kouzla, křik a tajemné rituály na sebe nenechají dlouho čekat, tak usedněte a pobavte se.

Český název: Witchcraft: Vražedná magie
Režie: Fabrizio Laurenti
Rok výroby: 1988
Délka: 95 min
Země: Itálie / USA
Alternativní název: La Casa 4

Hrají:
David Hasselhoff ... (Gary)
Leslie Cumming ... (Leslie)
Linda Blair ... (Jane Brooks)
Hildegard Knef ... (Lady In Black)
Michael Manchester ... ( Tommy Brooks)
...a další

Tento film nám nabídl spoustu zajímavých i nezajímavých prvků. Začneme třeba hudbou. Ze začátku se mi melodické mystické rytmy celkem líbily a vzbuzovaly ve mně zvláštní pocity a očekávání co se bude dít. Jenže se pořád opakovala a začala nudit. Postupem času se objevovaly jiné skladby a tóny a začalo to být opět příjemné na poslech. Za to scénář se pořádně vyřádil a přeléval se z nudy do napínavých pasáží jako na houpačce. Začátek mi přišel dost klišovitý a neustálé přemlouvání k sexu začalo být po chvíli nudné. Což o to, herečka to byla pěkná, ale její ochrana panenství mě po chvíli přestala bavit a já čekal, kdy začne nějaký masakr. Ten se ovšem nekonal vůbec jen pár scén bych označil za velice zajímavé a dalo by se říct chvalitebné. Krev ovšem vůbec nevypadala jako krev, nýbrž stříkající malinovka což nesnáším a hodnocení tím musí jít hodně dolů.

Když přišla na řadu čarodějnice a rodinka Brooksů začaly se po chvíli dít věci. Byly nám představeny tři cesty vedoucí do pekla (chamtivost, spalující touha a zlost). Cesta, jakou se dostali postavy do osidel čarodějnice a jejich kumpánů, mi přišla velice směšná a připomněla mi reklamu na Fantu. Velice pěkná scénka byla ta se ztrátou panenství. Ne nejsem uchyl, ale ten típek byl prostě skvělý. Stará čarodějnice mi ve filmu moc nevoněla, zato ti její pomocníci byli dobří. Jejich mučící metody ala zašívání úst a podobně patřily k tomu nejlepšímu, co film nabídl. Postavy samotné byly dost strnulé a nezáživné. U některých jsem se nemohl dočkat až se jich zbaví a o to to bylo zábavnější, když došlo na věc.

Když jsem uviděl, že hlavní roli hraje David Hasselhoff přemýšlel jsem, co to bude zase za kravinu. Sice seriály jako Pobřežní hlídka a Knight Rider jsem v mládí hltal, ale i tak filmy s tímto hercem moc nemusím. Tady si vedl pro mé překvapení celkem dobře a v určitých chvílích mě mile překvapil. V roli nenasytné a sexuchtivé architektky se představila jeho bývalka Catherine Hickland, celkem sličná děva, která se ve filmu moc neohřála, bohužel. V roli těhotné Jane se představila Linda Blair (The Exorcist, Hell Night, The Chilling), od ní jsem čekal dobrý výkon, ale zmohla se jen na chabý a byla velkým zklamáním.

Pro mě osobně se jedná o lehký podprůměr, který dost nudil, ale zase se tam našly i velmi světlé chvilky a scény, které mě potěšily. Dokonce i náznak voodoo byl lehce stravitelný. Neříkám, že se jedná o veledílo, ale dá se na to podívat.

Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat