0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

11. 6. 2020

Flatliners (1990)

Hvězdné obsazení a zkoumání posmrtného života…


Student medicíny Nelson Wright společně se svými čtyřmi kamarády ze školy (Rachel, Joe, Randy a David) hodlá provést bláznivý pokus. Chce se uvést do stavu klinické smrti, aby zjistil, jestli existuje onen posmrtný život a „světlo na konci tunelu“. A ono se jim to skutečně povede, ba co víc i ostatní zakusí prožít ten těžko popsatelný zážitek. Jenomže všechno má své pro a proti. Během pokusu se jim totiž oživují staré vzpomínky, které se pro ně po jejich návratu z druhé strany mění v hotové noční můry a výčitky. Ty je navíc poté neustále pronásledují a ohrožují jejich život. Dokáží to zastavit, nebo budou muset zaplatit za svou nerozvážnost…




Český název: Hráči se smrtí

Režie: Joel Schumacher

Rok výroby: 1990

Délka: 115 min

Země: USA

 

Hrají:

Kiefer Sutherland...(Nelson Wright)

Julia Roberts...(Dr. Rachel Mannus)

Kevin Bacon...(David Labraccio)

William Baldwin...(Joe Hurley)

Oliver Platt...(Randy Steckle)

...a další


V dětství patřil tento kousek společně s Vetřelci, Predátorem, Čelistmi a Orcou mezi moje nejoblíbenější. Nedokážu už snad ani spočítat, kolikrát jsem je viděl. Nyní po letech jsem se k Hráčům se smrtí opět vrátil, protože se konečně chystám shlédnout jejich remake. A musím říct, že jsem se u nich bavil pořád stejně. Flatliners považuji za nadprůměrnou záležitost a to nejen díky hvězdnému obsazení, ale i díky slušným speciálním efektům a samozřejmě i samotnému příběhu.

 

Joel Schumacher natočil během své kariéry několik velmi povedených filmů a tento v mých očích patří mezi ty vůbec nejlepší. Samotné téma mě jistou dobu velice zajímalo a nechal jsem se strhnout i zneklidňující atmosférou. Jasně, našlo by se tu i pár slabších pasáží a scén z onoho světa mohlo být taky mnohem více, o to víc jsem si ale následně užíval noční můry v realitě. Kiefer Sutherland si prošel doslova očistcem a rodinná tragédie Julie Roberts mě taky nenechala zcela chladným. Prasák Baldwin dostal lekci a Kevin Bacon potřeboval své pokání jako prase drbání. Jen Oliver Platt (jeho postava) tu zůstal tak nějak nevyužit.

 

V neposlední řadě bych chtěl rovněž pochválit hudební doprovod, o který se postaral James Newton Howard. Každopádně bych uvítal více hororových prvků, protože Hráči se smrtí jsou převážně psychologickým thrillerem. I tak si však rozhodně nebudu zoufat, protože jak už jsem poznamenal, tento film patřil a stále patří mezi moje oblíbené. Takže teď už nezbývá než doufat, že remake nebude vyložená katastrofa. 


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat