Vyholená Kristen Stewart má na dně Mariánského příkopu
nějakou prácičku…
Posádka podmořské výzkumné a těžařské stanice Kepler 822, provádí sondážní a těžařské vrty na dně Mariánského příkopu. Během nich však dojde k devastujícímu zemětřesení, díky čemuž se poničené laboratoře pod náporem tlaku hroutí jako domeček z karet a stávají se nebezpečným vězením pro hrstku přeživších, kteří nestačili utéct v záchranných modulech. Pod vedením kapitána Luciena a mechaničky Norah se tito nešťastníci musí pokus v hlubinných skafandrech hledat záchranu v některé z vedlejších mezistanic. Ke svému zděšení však zjišťují, že na ně v hlubinách čeká něco děsivého. Něco, co mělo zůstat navždy pod mořským dnem…
Český
název: Pod vodou
Režie:
William
Eubank
Rok
výroby: 2020
Délka:
95
min
Země:
USA
Hrají:
Kristen Stewart...(Norah)
Vincent Cassel...(Lucien)
Jessica Henwick...(Emily Haversham)
John Gallagher Jr....(Liam Smith)
T.J. Miller...(Paul Abel)
...a další
Mám rád staré podmořské béčka typu Leviathan nebo Deep
Star Six, takže když už mnozí tuto letošní novinku s těmito filmy
srovnávali, stejně jako s Vetřelcem, nemohl jsem prostě odolat. Většinou
sice nechávám novější filmy nějakou dobu uležet, ale v tomto případě jsem
hodlal udělat výjimku. Bohužel však musím nakonec konstatovat, že tohle je jen
prachobyčejná průměrná záležitost, kterou si už zřejmě nikdy znovu nepustím.
Vyloženě zklamán sice nejsem, ovšem mírné znechucení ve mně převládá ještě teď.
William Eubank je očividně fandou tvorby H.P.
Lovecrafta, nicméně jeho finální příšera má do Cthulhu kurevsky daleko. Já
osobně jsem si tento podvodní survival užíval hlavně v jeho první
polovině. Osobitý nástup a celkem kvalitně zpracovaná atmosféra se mi líbila
docela hodně. Nechybělo tomu ani napětí ani akce a já si film prostě užíval.
Nejen díky polonahé Kristen Stewart, ale i dvojici Vincent Cassel a T.J. Miller.
Když však kapitán i rebel s králíčkem zmizeli ze scény, začal jsem se dost
nudit. Druhá polovina už tak záživná totiž nebyla a samotný závěr jakbysmet.
Navíc si nešlo
nevšimnout, že se tvůrce snažil svou tvůrčí nemohoucnost dost často schovávat
za zběsilý střih, nebo málo osvícené scény. Tam se přeci nedokonalosti schovávají
nejlépe – tohle dělá spousta lidí, ovšem když díky tomu divák dost často
přichází o to nejlepší, ani digitální potvory tomu skóre nezlepší. Navíc těch
tu bylo jako šafránu a bylo možná dobře, že je schovával tak dlouho a pracoval
jen s náznaky. Díky tomu jsem si tu první polovinu vážně užil mnohem více,
než zbytek filmu.
Hodnocení:
50%
Žádné komentáře:
Okomentovat