0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

30. 7. 2012

REC 3: Genesis (2012)


Ani byste nevěřili, jak je při svatebním obřadu důležitá věta „Dokud nás smrt nerozdělí...“!
Clara a Koldo byli právě sezdáni a společně s ostatními svatebčany se přesunou z malého kostela k zámku, kde za okamžik započne bujará veselka. Všichni se příjemně baví, jen Koldův strýček se necítí dobře. Kromě poraněné ruky nedokáže zadržet zvracení, které ovšem ostatní považují za důsledek jeho opilosti. Když se však strýc zanedlouho zřítí z balkónu a následně pokouše svou choť, propukne panika. Během krátké chvíle se totiž rozpoutají krvavá jatka, kdy se lidé začnou napadat a částečně pojídat navzájem. Jako by bylo toto místo zamořeno nějakým zákeřným virem. Jen hrstka „šťastlivců“ a oba novomanželé se stačí ukrýt, ale osud tomu chtěl, aby se v tak těžké chvíli oddělili. Nešťastný Koldo je rozhodnutý stůj co stůj, najít a zachránit svou milovanou, že se pokusí o zoufalou záchrannou akci. Nebude to však nic jednoduchého, protože se bude muset probít přes hromadu posedlých svatebčanů, kteří touží po čerstvém lidském mase…



Režie: Paco Plaza
Rok výroby: 2012
Délka: 80. min
Země: Španělsko

Hrají:
Leticia Dolera …………….(Clara)
Diego Martín ……………..(Koldo)
Javier Botet ……………….(Nina Medeiros)
Claire Baschet ……………..(Natalie)
Ismael Martínez ……………(Rafa)
…a další



Když oznámilo režisérské duo Jaume Balagueró a Paco Plaza, že se rozdělí a každý sám natočí další díl mé oblíbené série REC, byl jsem nadržený jako hydrant. Zřejmě jako každý fanda předchozích dvou dílů, jsem očekával, že se konečně dočkám detailnější rozborky, odkud že se vlastně vzal onen démonický virus, který dal šanci vzniknout dvěma velmi dobrým „zombie“ hororům. Jakožto nepříliš velký fanda tohoto žánru přiznávám, že právě REC série společně s Romerovými díly jsou asi tím jediným, co se mi na něm líbí. Bohužel má očekávání byla až příliš velká a já nakonec spokojený vůbec nebyl. Nebo lépe řečeno tak napůl. Už je mi jasné, kdo z režisérů tahal celou dobu za kratší konec a Plaza mně docela zklamal. Místo prequelu jsme měli možnost vidět jakési volné pokračování, jehož dějová linka probíhala současně s prvním dílem. I to bych dokázal překousnout, jenže jakmile se tvůrce vykašlal na to, co zdobilo jeho předešlé díla a na scéně se objevilo cosi „zdánlivě připomínající komedii“ pocítil jsem jakousi pachuť. Nezbývá mi tak nic jiného, než si počkat s čím přijde  Jaume Balagueró.

Ruční kamera (přístroj, díky němuž si získali předešlé díly REC mojí přízeň) tu figurovala snad prvních patnáct-dvacet minut a pak se přešlo ke klasice. Samotný úvod byla jedna velká uspávající nuda a protože jsem film poprvé viděl v originálním jazyce (a bez titulků), dostala moje španělština docela dost zabrat. Nezáživné dialogy a dle mého názoru špatný výběr herců (do vedlejších rolí) mě nutil přemýšlet o předčasném vypnutí a udělení čistého odpadu. Naštěstí se posléze o něco zlepšilo, ale i tak jde o nejslabší díl.

Ani tentokrát nesmí chybět pořádná dávka akčnosti, kterou od jedničky začali stupňovat. Tentokrát se však do toho všeho přimíchala ještě hutná dávka romantiky a náboženských keců. Co se týká toho prvního, tak tady to bylo ještě v mezích mé přijatelnosti, ale ty duchovní kecy a uvedení zombie do transu si mohl Paco odpustit. Samozřejmě nesmím ani opomenout ony komické prvky, kdy se mělo jednat především o černý humor, ale já se u toho ani jednou nezasmál. Brnění, motorovka a gumovost některých gore efektů ve mně vyvolávali pocit, zda si z toho všeho neudělal Španěl jen obyčejnou prdel. Někdo možná ocení jeho smysl pro odlehčenost a „zvrácený“ humor, ale přesně tohle mi k REC nepasuje.

Asi nejvíc mě iritovala absence hororové atmosféry (teda v některých chvílích jsme se jí skutečně dočkali..), díky čemuž se mockrát nedostavilo ani ono toužebně očekávané napětí. Jak v jedničce, tak i ve dvojce jsem právě onu mrazivost, napětí, ponurost obdivoval nejvíce a společně s oním démonickým virusem jsme to všechno neskutečně žral, ale tady skoro nic z toho nebylo. Ano místy se skutečně přitvrdilo a i krve a gore scén tu bylo dost, ale už to ani co se týče kvality, nebylo ono. Jako plus beru ony odrazy v zrcadle, které místy skutečně dokázali lehce zvednout tep.

Dle čistě mého osobního názoru [REC]³ Génesis moc dobrý není a viděl bych ho na holý průměr. Hlavní problém (nikoliv doménu) vidím v jeho pojetí. Na rozdíl od svých předchůdců, kteří se snažili v divákovi vzbudit hrůzu a byli celí zabalení do ponurého hábu (který mě k nim neskutečně přitahoval), tak tohle beru jako pokus o černou akční „komedii“, do které přimíchali trochu tohoto hororového nádechu. Samozřejmě i zde se najde několik velice zdařilých scén a ani Leticia Dolera nebyla vůbec špatná, ale jako celek mi to prostě moc nesedlo. Navíc jsem se nic důležitého, co by „okořenilo“ tuto sérii nedozvěděl, takže už se nemůžu dočkat čtyřky.


Hodnocení:
slabých 50%

1 komentář:

  1. Jsem zvědav, jestli to dopadlo až tak tragicky. Dám tomu šanci. ...Ondrej (z horror.cz) ;)

    OdpovědětVymazat