0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

14. 6. 2020

Among Friends (2012)

Danielle Harris nám tentokrát coby režisérka nabídne netradiční společenskou hru, která bude aktéry docela dost bolet a to nejen fyzicky ale i psychicky…


Znáte to, kdo z nás se alespoň jednou nezúčastnil nějaké té soukromé párty s bandou kamarádů a kamarádek, která byla okořeněná tu alkoholem, tu nějakou tou drogou, společenskou hrou a vzácně i nějakým tím sexíkem. Hrdinové tohoto filmu jsou pozváni do domu své kamarádky Bernadette, která si pro ně tentokrát připravila něco opravdu speciálního. Něco, na co nikdo z nich jen tak nezapomene. Něco, co je doslova znehybní a bude šíleně bolet. Jejich hostitelka se totiž rozhodla odhalit tajemství a zkaženost každého z nich, za kterou budou muset pykat a nést kolektivní vinu…



Režie: Danielle Harris

Rok výroby: 2012

Délka: 80 min

Země: USA

 

Hrají:

Alyssa Lobit...(Bernadette)

Brianne Davis...(Jules)

Kamala Jones...(Sara)

Jennifer Blanc-Biehn...(Melanie)

AJ Bowen...(Adam)

...a další


Během svého bujarého mládí jsem byl i já sám pro každou špatnost (no to jsem vlastně pořád), takže jsem se rovněž rád zúčastnil nejrůznějších společenských her – i těch, které nebyly zrovna „dětsky nevinné“ – ti méně odvážní se spokojili s klasickou flaškou, jiní odvážnější třeba svlékacím pokerem či „člověče napij se“, občas někdo i nějakou tou perverznější verzí – no představivosti se meze nekladou…Herečka Danielle Harris se rozhodla fušovat i do režisérské branže a tento kousek je jejím druhým počinem. Prvotinu jsem neviděl a popravdě tento kousek ve mně zanechal dosti rozporuplné pocity.

 

Do jisté míry mi lezl na nervy ten až amatérský lak, kterým byl tento příběh natřen od začátku až do úplného konce, stejně tak jako fakt, že některé scény dost postrádaly reálný vzhled a chování postav. Je mi jasné že drogy a chlast tlumí bolest, ale kdyby mi někdo uříznul prsty či koule, tak budu řvát jako podsvinče a asi i omdlím bolestí. To se tady ale nestalo. Na druhou stranu Danielle je v hororové branži jako doma a dokázala vytvořit vcelku zajímavou psycho atmosféru, okořeněnou o několik solidních halucinogenních scén i došlo i na gore. Navíc ani po psychologické stránce se tomu nedalo moc vyčíst. Snad skoro všechny postavy v tomto filmu byly pěkné svině – takže si svým způsobem svůj osud i zasloužily. A herecký výkon (i vzhled) mnou dosud neznámé Brianne Davis se mi líbil velice moc. Potěšila i přítomnost další ikony Kanea Hoddera, který si tu střihl vedlejší roli řidiče limuzíny.

 

Among Friends tak řadím mezi ty kousky, u kterých se pozitiva i negativa drží ve vzájemné symbióze a tím pádem si je divák dokáže docela slušně vychutnat. Navíc bych se rozhodně nechtěl ocitnout ve stejné situaci, protože je mi naprosto jasné, že ani já ani většina mých kamarádů a kamarádek nejsou žádní svatoušci. Takže by to asi bolelo a moc.


Hodnocení:

50% 


Žádné komentáře:

Okomentovat