0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

14. 6. 2020

Truth or Dare (2012)

Rodinná čest je pro něj nadevše. Zvláště když se kvůli hloupému teenagerskému vtípku, rozhodl jeho bratr spáchat sebevraždu. Čas na pomstu přišel právě teď…


Po úspěšném završení ročníku na univerzitě se tamní studenti rozhodnou uspořádat velkolepou párty. Dostaví se na ni i outsider Felix, který se vzápětí stává terčem nejapného žertíku svých vrstevníků a totálně se před nimi znemožní – hlavně před svou tajnou láskou Gemmou. O pár měsíců později je pětice přátel pozvána na narozeninové oslavy, do honosného sídla, kde bydlí právě Felix se svou rodinou. K jejich překvapení tu však na ně nečeká oslavenec, ale jeho bratr – bývalý voják Justin a párty se má odehrávat v chatě v lese. Že je to past, zjistí hned vzápětí, ale to už je pozdě. Po pár flaškách alkoholu se totiž Justin promění v psychopatického násilníka, který se chce pomstít těm, jenž dle něho způsobili to, že jeho bratr spáchal nedávno sebevraždu. Přátelé jsou nuceni hrát hru na „Pravdu nebo úkol“, během níž budou nuceni odpovídat na to, co se tehdy během párty stalo a následně i mučeni…



Režie: Robert Heath

Rok výroby: 2012

Délka: 95 min

Země: Velká Británie

Alternativní název: Truth or Die

 

Hrají:

David Oakes...(Justin)

Jennie Jacques...(Eleanor)

Florence Hall...(Gemma)

Liam Boyle...(Paul)

Alexander Vlahos...(Luke)

Jack Gordon...(Chris)

...a další


Svého času jsem taky míval docela rád nejrůznější mimoškolní chlastačky, bečky, párty a během nich jsme taky hráli všelijaké „hříšné hry“. Naštěstí jsem měl to štěstí, že jsem nikdy nebyl třídní otloukánek, takže jsem si je dokázal i náležitě užít. Že dokáží být mladí teenageři a puberťáci zlí, to není žádná novinka a škodolibost (někdy i šikana) k nim prostě patří. Náš chudák Felix si prostě jen vyhlédl pěknou roštěnku, která patřila jinému, no a ostatní z toho měli prdel. Ale zabíjet se jen kvůli ženské (nebo chlapovi)?  

 

Ono se ale postupně začne odkrývat i něco jiného, co se během toho večera a následně i potom stalo. A Britové mě tentokrát docela mile překvapili. Po příchodu do lesní chaty výrazně zhoustne atmosféra a dojde i na nějakou tu oku lahodící brutalitu. Justin je totiž přeci bývalý voják, kterému není násilí cizí a omladině se rozhodne ukázat, co že to znamená hájit ČEST své rodiny. Samozřejmě zde nesmí chybět ani psychologické hrátky mezi postavami, jejich staré i ze situace plynoucí křivdy vyplouvají pomalu na povrch, u některých se ukáže i jejich pravý charakter, ale hlavně to většinu z nich bude skutečně bolet.

 

Prostřední část byla super, stejně jako jsem si během filmu oblíbil hlavní mrchu Eleanor, která byla nejen sexy, ale i pořádná děvka. Ostatní charaktery postav taky nebyli nejhorší, ale ona mi prostě padla do oka (no spíš moje oko do výstřihu). Byl jsem i rád, že se děj neodehrával jen v chatě, ale víc nebudu zbytečně prozrazovat. Stejně jako finální překvapení. Mělo to rozhodně zajímavou myšlenku a musím uznat, že jsem se během sledování snad ani nestačil nudit.

 

Truth or Dare je vcelku vydařeným britským počinem, který jsem určitě neviděl naposledy. Když už pro nic jiného, tak kvůli „vikingské rajďe“ Jennie Jacques a Florence Hall.  Ale samozřejmě si rád zopáknu i trochu toho mučeníčka a stříkání slzáku do očí…


Hodnocení:

50%


Žádné komentáře:

Okomentovat