0-9 (45) A (130) B (186) C (182) D (196) E (48) F (101) G (103) H (168) I (73) J (50) K (57) L (94) M (141) N (73) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (298) T (110) U (37) V (59) W (83) X (6) Y (10) Z (42)

5. 1. 2012

Vampire Bats (2005)

Když na netopýří upíry tak jedině s metlou!
Ve státě Louisiana je malebná univerzita Tate. Učí se zde převážně biologie a studenti jsou tady velice povedení. Pořádají zakázané párty plné drog a alkoholu. Na jedné takové párty uprostřed okolních lesů je v noci něčím napaden jeden mladík a ráno najdou jeho mrtvolu bez jediné kapky krve. Policie obviní další dva studenty z tajemného rituálu.

Český název: Upíři
Režie: Eric Bross
Rok výroby: 2005
Délka: 90 min
Země: USA

Hrají:
Lucy Lawless ... ( Maddy Rierdon)
Dylan Neal ... ( Dan Dryer)
Liam Waite ... ( Jay Schuster)
Jessica Stroup ... ( Eden)
Brandon Rodriguez ... ( Aaron)
...a další

Maddy je učitelkou na zdejší univerzitě a právě ona učí zmiňované studenty. Nevěří, že by byli něčeho podobného schopni a tak začne pomáhat při vyšetřování. Během jedné akce pro bohaté občany na lodi jsou všichni napadeni rozzuřeným hejnem netopýrů. Je tedy jasné, kdo že to zabíjí jak okolní zvěř tak lidi. Policie i starosta města jsou bezradní a tak musí Maddy za pomoci svého manžela a party studentů spojit síly a vyrazí na lov netopýrů. Musí přijít na to, co dovedlo tyto zvířata k jejich agresivitě a útokům na lidi. Útoky se začínají rychle množit a nejen netopýři se postaví do cesty statečné učitelce.

Máme zde další z řady filmů s netopýří tématikou. Tento je po dlouhé době jediný, který se mi celkem líbil. Bohužel i tentokrát se projevil malý rozpočet a okoukaný scénář, takže opět nic nového. Film má ale bezesporu svoje klady i zápory.

Režisér Bross není žádným nováčkem a pokusil se těžit z jiných filmů s touto tématikou, ale změnu k lepšímu oproti ostatním netopýřím filmům jsem viděl jedině v samotném ztvárnění netopýrů. Konečně nevypadali jen jako umělé příšerky na provázkách. Jejich roztomilé tlamky a řada zubů ve mně konečně vzbudila trochu odporu, což u podobných filmů jsem zatím nenašel vůbec. Bohužel to je jediné větší pozitivum, které kromě Lucy Lawless zřejmě zaujme diváky.

Opět jsme měli možnost vidět klasiku amerických novodobých filmů, kdy jsou ve filmu obrovské párty, litry alkoholu, spousta drog a holek v bikinách. Tohle mě ovšem sedí leda tak k sérii Prciček, kde to je vkusné. Ne však v hororu, kde hodinu duní z repráků šílená disko hudba a teprve po této době to vzbudí rozespalé netopýry, které asi začali bolet uši a rozhodli si pochutnat na zfetované mládeži.

No a klasika: Další ženská hrdinka, která je chytřejší než policie nebo experti a všechno vyřeší sama. Hurá na netopýry se síťkou a metlou. To jsem trochu nevydržel a nebýt nápojů v mé ledničce, asi bych to vypnul a šel raději ven. Jenže to bych si nechal ujít velice zvláštní konec, který vám doporučuji vidět, aby jste se mohli zasmát stejně jako já. Nebudu moc prozrazovat, ale asi mají netopýři rádi House.

Hlavní roli matky a zároveň učitelky si zahrála Lucy Lawless, kterou snad všichni znají jako legendární válečnici Xenu ze stejnojmenného seriálu. Jen tentokrát odhodila kožené dráždivé hadříky za rifle a svetr. Jak již jsem zmínil místo meče tentokrát použila metlu a že jí to šlo. Jejího filmové manžela asi taky nemusím představovat – Dylan Neal je hvězdičkou televizních seriálů, jako například Báječní a bohatí. No a v neposlední řadě tu máme mladou začínající hvězdičku Jessicu Stroup (Hory mají oči 2, Prom Night).
Film se řadí do lehce podprůměrných zvířecích filmů, ale přesto patří alespoň pro mě k těm lepším s netopýří tématikou. Taky mě velice překvapila Lucy Lawless, která neztratila ze svého šarmu ani kousek a jsem rád, že jsem jí po dlouhé době mohl vidět opět v nějakém filmu.

Hodnocení:
Za mě 40%.

Žádné komentáře:

Okomentovat