0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

19. 12. 2012

Five Across the Eyes (2006)

Pět kamarádek na tuhle noc nikdy nezapomenou, stejně jako vy na tenhle film!
Pět mladých studentek se vrací domů z fotbalového zápasu. Po cestě však špatně zabočí a následně uprostřed pustiny zabloudí. Když konečně narazí na známky života v podobě malého obchůdku však nechtěně nabourají do vedle stojícího auta, zpanikaří a raději ujíždí pryč. Zanedlouho si však všimnou, že je sleduje povědomé auto s poničeným reflektorem. Vystrašené dívky jsou poté konfrontovány šílenou ženou s brokovnicí, která je rozhodnutá je zabít. Na opuštěné silnici uprostřed lesů se začne odehrávat zoufalý boj o přežití plný bolesti, nářku a mučení.



Český název: Oči šílenství
Režie: Greg Swinson, Ryan Thiessen
Rok výroby: 2006
Délka: 95 min
Země: USA

Hrají:
Sandra Paduch ... (Isabella)
Danielle Lilley ... (Jamie)
Mia Yi ... (Melanie)
Angela Brunda ... (Caroline)
Jennifer Barnett ... (Stephanie)
... a další


Když jsem si četl při koupi DVD zadní stranu, tak mě popsaný děj docela hodně zaujal a já se těšil na další psychologický thriller, ale při náběhu závěrečných titulek jsem jen nevěřícně hleděl před sebe, cože jsem si to zase koupil za hrůzu. Kdybych si dal tu práci a zjistil si o filmu více informací ještě před jeho spuštěním, tak bych s ním určitě neztrácel čas a požil pouze rychlé přetáčení. Bohužel jsem musel přetrpět hodinu a půl totální odpadní podívané, ze které mi začalo být šoufl.
Jelikož si oba pánové režiséři dělali na svém prvním snímku skoro všechno sami je to hned na první pohled znát. Katastrofální kamera a kvalita obrazu je na takové podprůměrné úrovni, že i většina odpadních filmů si může pogratulovat ke skvěle odvedené práci. Lecjaký krátkometrážní snímek je na mnohem vyšší úrovni a to měl k dispozici ještě menší kapitál než tenhle brak. Stále se třepotající kamera měla dodat filmu zřejmě pocit autentičnosti, ale já měl spíš strach o pána za ní, jestli nedostal epileptický záchvat.
Atmosféra zde kvičela jako prase jdoucí na porážku, protože divák vlastně ani neměl moc potuchy co se to vlastně odehrává na obrazovce před ním, protože rozmazaný obraz a trhající třepající se kamera mu moc šancí na orientaci nedávala. Kromě řvaní našich hrdinek, laciných hlášek a nadávání jejich protivnice toho moc není ani k slyšení. Pořád jen sledujeme nudné dialogy, ježdění z místa na místo a takové mini souboje o přežití. K vidění zde totiž toho moc k vidění není bo se většina důležitých momentů odehrává mimo záběr kamery ve tmě, takže divák musí docela často zapnout svou představivost na plné obrátky.

Jediné, co mě zaujalo trochu více, byly nejrůznější kuriózní situace či samotné kroky hlavních hrdinek. Spíše než zábavné mi to přišlo hodně trapné, ale alespoň na chvíli jsem se přestal nudit. Kdy jindy totiž máte šanci sledovat házení výkalů z okna auta či strkání šroubováku do…. Tyto záběry měly být zřejmě tím, co dle průvodního textu má být tím děsivým, co zde uvidíme. Tohle a to ‘‘srdcervoucí mučení‘‘, ale já jsem si bohužel ničeho dalšího nevšiml. Možná jsem to jen v tom špatném obrazu neviděl. Moje chyba. Škoda jen, že ta psychopatka je nepostřílela hned na začátku. Byl by alespoň klid.


Hodnocení:
20%

Žádné komentáře:

Okomentovat