0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

18. 12. 2012

Fever Lake (1996)

Dům u jezera skrývá tajemství, které zde přebývá už několik desetiletí.
Jednoho bouřlivého večera vstoupí pěkně nabroušený muž do domu, který leží na samotě u jezera. Vezme do ruky sekyru a stoupá nahoru. Zděšená matka ukryje svého syna na půdě a sama se pokouší utéct pryč. Muž ji však dožene a zabije. Když opouští dům uvidí chlapce a zašeptá ,,Jsi prokletý, nemůžeš uniknout.‘‘



Český název: Jezero hrůzy
Režie: Rafe M. Portilo
Rok výroby: 1996
Délka: 90 min
Země: USA

Hrají:
Corey Haim ... ( Albert)
Mario López ... ( Steve)
Bo Hopkins ... ( Sheriff Harris)
Lauren Parker ... ( Sarah)
Randy Josselyn ... ( Bobby)
...a další


Uběhla nějaká doba, přesněji asi padesát let, a děj se přesouvá na jednu střední školu. Albert si chce vyrazit se svými přáteli na víkend k jezeru. Basa piv, spousta jídla a jejich kamarádky mají být tím správným mixem na pořádný mejdan. Dojedou tedy do městečka Fever Lake, které se jmenuje stejně jako jezero. Při návštěvě místního baru si všimnou zvláštního pohledu místních obyvatel a jedna dívka je varuje před duchem jezera. Jak se zdá, tak dům ve kterém budou trávit víkend, má velmi zlou pověst, o které se bojí všichni mluvit. A také jezero se probouzí k životu a brzy studenti, stejně jako obyvatelé, poznají zlo, které se skrývá pod rouškou tajemné mlhy.
Režisér Portilo zatím moc slávy nenasbíral a ani tímto filmem se jeho kredit moc nenavýšil. Asi i proto se dostal k nám pod patronátem DVD edice, která opět naplnila očekávání a do prodeje poslala další brakový film. Tentokrát musím říct, že oproti jiným filmům jsem od toho moc nečekal, ale ze začátku jsem byl mile překvapen, jenže jak film plynul dostavovalo se už nudění a já se nemohl dočkat, kdy že to skončí.

Nejzajímavější na tom všem je, že se celou dobu se mluví o Duchu z jezera, který je krutý, zabíjí lidi i zvířata a přitom se za celou dobu ani jednou neukáže. Pokud nebudu mít na mysli hustě valící se mlhu, nebo sem tam záběr na vlka v lese. Celkově je tento film chudý na nějaké krvavé či snad drastické scény. Pokaždé slyšíme vesměs jen křik a pak cákanec krve (ehm: pokaždé musíte brát z rezervou, protože moc lidí tu nezemře). Až scéna na konci mě jakžtakž uspokojila.
Co se týká charakteristik postav, tak můžu říct, že jsme byli i na tomto celkem ochuzeni. Žádná z postav nevyčnívala nad ostatní a samotné herecké výkony spadaly do kategorie amatérismu. V partičce kluků mě zaujal asi jedině Bobby, který měl neustále debilní řeči, chlastal a snažil se sbalit holky. Majitel domu Albert mi připadal hned od začátku jako retardovaný týpek, kterého pustili někde z blázince. Z holek byla zajímavá jen začínající spisovatelka Sarah, která ovšem nic moc nepředvedla. Další trapnou postavou byl indián Jasná Voda, který mě svou účastí neskutečně štval, stejně jako ulízaný šerif. Hra na schovávanou vše podtrhla.

Jediným větším pozitivem byla hudba, která občas zazněla ve filmu. No a potom šerifovo auto, které jsem mu celkem záviděl. Jak už jsem podotkl herecké výkony byly velmi slabé a jména herců jsou pro mě jednou velkou neznámou. Jediné dva herce, které znám jsou Corey Haim (hrál Alberta) z filmu Snowboard Academy – a Bo Hopkins (šerif), který si zahrál menší role ve filmech Shade a Cowboy Up. Můj verdikt je takový, že se jedná o velice špatný film s minimem napětí a nulovou atmosférou (leda tak nudou). Občas se tu našlo pár scén, které mě zaujaly, ale těch je velmi málo (scéna na konci).

Hodnocení:
Za pěkné herečky, hudbu a již zmíněnou scénu dávám 20% a to už je asi moc.

Žádné komentáře:

Okomentovat