0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

10. 12. 2012

Deus Irae (2010)


V Argentině se s vymítáním moc neserou…

V malém pokojíku leží přivázaná k posteli mladá žena. O ni pečuje s veškerou láskou její matka, která pro ni chce jen to nejlepší. Na pomoc si proto přizvala trojici mladých exorcistů, kteří mají vymítat pekelné síly, jenž se snaží ovládnout dceřino tělo. Žena však netuší, že se brzy stane svědkem opravdu netradičního „vymítání“.



Režie: Pedro Cristiani
Rok výroby: 2010
Délka: 13. min
Země: Argentina

Hrají:
Gastón Ricaud ………………(Father Marcos)
Simon Ratziel ……………….(Father Simon)
Julia Perette …………………(Sister Magda)
Bernarda Pagés ………………(Carmen)
Ana Pauls …………………….(Niňa)



Filmy (potažmo shorty) s tímto tématem nepatří mezi moje nejvyhledávanější, ale čas od času si přece jenom nějaké to vymítání pustím. Tentokrát jsem však nestačil zírat, cože to všechno stačili tvůrci narvat do těch třinácti minut za „zvěrstvo“. Labužnickým okem jsem si opravdu vychutnával celou stopáž a musím říct, že se jim povedlo opravdu něco (dalo by se říci) originálního.
Již počáteční letmé seznámení s prostředím, kde se bude děj odehrávat a úvodní dvojicí postav docela navnadí – k dobru beru fakt, že se tvůrci zbytečně nezdržovali se zbytečnostmi a přešli rovnou na věc. Jakmile se ve dveřích objeví ona trojice, nastává žranice pro všechny milovníky „morbidní“ zábavy a jejich nekompromisní styl vypořádání se s pekelnými silami je navíc okořeněn i porcí „černého humoru“, což mám rád. Snad to jen mohlo být ještě o něco delší. Pedro Cristiani se však s ničím a nikým nesral a pustil se do toho pěkně po svém. Řídil se heslem „srát“ na všechny věřící a fandy starých exorcistů. 
O tom, že svěcená voda je pro posedlé dobrá tak na vykloktání, nás filmaři přesvědčili již několikrát, ale proč mají vždycky na všech stolečkách malou lampu (já ji třeba doma nemám) mi došlo až po jejím využití zde. Díky tomu konečně došlo i ke zlatému hřebu večera – efektům a maskám. Oba tyto prvky jsou v rámci možností zdařilé a pro mne osobně pastvou pro oči. Argentinci započali opravdu morbidní podívanou, která se jen tak nevidí. Co na tom, že trojice vypadala se svou výzbrojí a visáží poněkud zvláštně. Atmosféra nabrala plných otáček a já doufám, že se režisér odváží natočit něco dalšího. Takže pokud máte rádi gore, přeji pěknou zábavu. 

Hodnocení:

70%

Žádné komentáře:

Okomentovat