0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

16. 11. 2011

(15) Cold Dread (Chladná hrůza, Barbara a Scott Siegel)

Ve čtvrtém dílu se dozvíme, že Andy nemůže opustit Zemi duchů, protože je vážně nemocný a umírá. Začíná tak závod s časem a objeví se další zapeklité překážky.


Údaje o knize

Nakladatelství Pocket Books, New York, 1992
Studio dobré nálady - nakladatelství Kredit, místo Praha, rok 1993; 107 stránek
Český překlad: Irena Rychlovská, Jaroslav Rychlovský
Typ knížky: horror
Knížka pochází z edice Buldok, titulu Stopy hrůzy
Číslo titulu: 015

Úvod

Přestože Andy a Elizabeth zachránili Strážce mlhy od jisté smrti, ten není pořád schopen splnit svůj slib a vrátit ho zpět do světa živých. Má to totiž jeden háček. Andy je nemocný a nepřežil by přechod mezi oběma světy. Bude muset najít lék, který by ho uzdravil. Jenže ve světě duchů nic takového neexistuje, protože duchové prostě nemocní nejsou. Všechno zůstane na bedrech nebohé Elizabeth, která se musí vrátit do světa živých a přinést Andymu jeho lék. Času je málo a navíc osamocený Andy se nedokáže sám ubránit neustálým útokům nepřátel, kterých má v Zemi duchů stále dost a dost. V tomto čtvrtém dobrodružství bude viset jeho život skutečně na kahánku a závisí jen na jeho přátelích, jestli ho dokáží uzdravit včas.

Hlavní postavy

Andy Moser, Elizabeth Tellerová, Strážce mlhy, Steve, sir Obadiah, Hrbatý Pony

Děj

Andy a Elizabeth sice naposledy zachránili Strážce mlhy a odvrátili hrozící nebezpečí, které mohlo znamenat konec světa duchů, ale odměnou jim bylo jen rozloučení s dvěma přáteli, kteří nalezli konečně svůj klid. Nyní jim nezbývá než se opět vydat na dalekou cestu a doufat, že se strážce brzy objeví. Jenže nebezpečí na ně číhá na každém kroku a tak jsou napadení vodní nestvůrou, která je mnohem nebezpečnější, než cokoliv co doteď potkali. Na poslední chvíli je zachrání Strážce mlhy, který se rozhodl konečně vrátit Andyho zpět do světa živých. Ovšem vyskytne se obrovská překážka - Andy je vážně nemocný a nepřežil by přesun mezi oběma světy. Elizabeth je tak nucena se vydat do světa živých, kde musí nalézt lék, který by jej uzdravil. Andy tak zůstává ve světě duchů sám, vydán napospas všem nestvůrám. Naštěstí se seznámí s udatným rytířem Obadiahem, který je rozhodnutý mu pomoci a bránit ho. Času je však málo, protože Andy je stále více na prahu smrti a Elizabeth má ve světě živých velké problémy získat lék. Jejich jedinou nadějí je Andyho kamarád Steve, kterého bude ovšem nejdřív potřeba přesvědčit, což nebude lehký úkol.

Hodnocení

Tato dobrodružná série ze Země duchů se pomalu chýlí ke konci a já naivně myslel, že autoři vymyslí nějaký nervy drásající konec. Namlsán skvělým druhým a třetím dílem jsem očekával, že i tentokrát se bude pokračovat ve velkém stylu. Jenže kvalita tohoto dílu by se dala přirovnat k prvnímu. Hororová podstata je odsunuta opět do pozadí a zcela převládá dobrodružné vypravování, romantická zápletka a akční odstavce. Pouze na začátku, kdy se naši hrdinové utkají s vodní příšerou stojí za zmínku. Potom už jen čteme zamilované řádky, které jsou srdcervoucí v nějaké červené knihovně, ale ne hororové knížce. Andy a Elizabeth se do sebe zamilovali a autoři to neustále připomínají. Koho to sakra, ale zajímá? My si chceme přečíst o pořádném masakru, nepřestávajících útocích hordy nepřátel atd. a ne bratříčkování s druhořadým rytířem a chvástání indiánského šamana, který zná moderní druh léčby. Já vím, že zde převažuje fantasy, ale nuda, která se stupňovala každou kapitolu čím dál víc mě ubíjela. Trošku se to rozjelo až po odchodu Elizabeth do světa živých, ale i zde se odehrával spíš akční průběh, kdy se ničila auta atd. Docela jsem se potom nasmál v kapitole, která se odehrávala v nemocnici, ale ani to do hororové knížky nepatří. Konec skončil opět tak, jak jsem poslední dobou zvyklý. Tedy nějak. Jelikož série ještě nekončí, tak si nechali autoři otevřená vrátka a my se můžeme jen modlit, aby v následujícím díle tohle dobrodružství už skončilo.

Verdikt

Bohužel mě tento díl dost zklamal. Po kvalitním druhém a třetím díle jsem čekal něco víc, ale dočkal jsem se jen pádu do průměrných vod a označil bych tento díl za asi dosud nejslabší. Kniha sama osobě svou kvalitu bezesporu má, ale já jí hodnotím jako hororovou knížku a nemůžu jí dát vysoké hodnocení, když se v ní skoro nic hororového nestalo. Pro fanoušky fantasy a dobrodružných knížek to bylo určitě čtivo velmi dobré, ale mě tohle sladké oblbování náctiletých čtenářek prostě zas až tolik nezaujalo. Sice mě těší, že si naši hrdinové vyznali lásku a našli nové přátelé, ale já chci krev, mrtvoly, nebo alespoň nestvůry. To se mi však dostalo jen ve velmi malém množství.

Hodnocení:
Pro mě prostě nejslabší díl série a 50% mu musí stačit.  

Žádné komentáře:

Okomentovat