0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

14. 1. 2018

Storm of the Century (1999)

Během zuřivé sněhové bouře přichází společně s ní do malého ostrovního městečka i záhadný cizinec Andre Linoge. Muž, který zná každé vaše hříchy, všechna tajemství i slabosti a krutě vám je připomene…

Obyvatelé malého ostrovního městečka Little Tall Island ležícího nedaleko Maine se kvapně připravují, na blíží se sněhovou bouři, která má být největší za posledních sto let. Rovná polovina ze 400 populace se uchýlila do bezpečí na pevnině, ale ostatní se rozhodli zůstat. Což jak se za nedlouho ukáže, byla jejich největší chyba v životě. Bouře totiž kromě nekonečné sněhové závěje a obrovských vln sebou přinese i něco mnohem zlověstnějšího. Objeví se zde totiž záhadný cizinec Andre Linoge, muž který zná i ty nejtemnější tajemství a hříchy každého člověka na ostrově, muž který se neštítí zabíjet a přivádět své oběti k šílenství, sebevraždám i vraždám. Je to však vůbec člověk? Přišel, protože po obyvatelích Little Tall Islandu něco chce, a neodejde dřív, než to dostane, nebo všichni nezemřou…



Český název: Bouře století
Režie: Craig R. Baxley
Rok výroby: 1999
Délka: 257 min
Země: Kanada / USA

Hrají:
Tim Daly...(Mike Anderson)
Debrah Farentino...(Molly Anderson)
Colm Feore...(Andre Linoge)
Jeffrey DeMunn...(Robbie Beals)
Casey Siemaszko...(Alton 'Hatch' Hatcher)
...a další


Páni, ta dlouhatánská stopáž byla přímo vražedná, ale vyplatilo se vydržet až do samotného konce. Tuto televizní „minisérii“ z pera samotného Stephena Kinga jsem měl tu čest dnes vidět poprvé v životě a musím říci, že to nebylo vůbec špatné. Už dlouho jsem se „nezažral“ do příběhu tak intenzivně, že jsem naprosto přestal vnímat čas a přestávku si udělal jen v okamžiku, kdy skončil jeden z dílů. Malé ostrovní městečko, v němž má každý občan své ponuré tajemství a záhadný cizinec, který o všech ví úplně všechno a dokáže své oběti nejen sám zabít, ale i donutit k sebevraždě či vraždě…To už samo o sobě dokázalo upoutat mou pozornost.

Během sněhové bouře tak dostane divák šanci sledovat osudy tolika postav, že v nich brzy začne mít trochu chaos. Naštěstí se jejich počet začne hezky ztenčovat, nechybí emoce ani slušná mrazivá atmosféra a i herecké výkony jsou docela ucházející. Místy to sice trochu skřípalo, objevilo se i pár nudnějších pasáží, ale nakonec z toho Craig R. Baxley dokázal celkem slušně vybruslit. Což byl taky jistě jeden z důvodů, proč dostal následně šanci natočit i Dům v růžích. Především se mi líbila ona provázanost dramatických pasáží s těmi brutálnějšími, kdy má divák šanci nejen vidět, jak jednotlivé postavy zemřou, ale zároveň si vyslechne i jejich tajemství / hříchy, kterých se dopustily.

Samotnou kapitolou je pak Andre Linoge. Kdo vlastně ve skutečnosti byl? Ďábel, jeho sluha, nebo snad sama Smrtka…? Já bych řekl, že od každého trochu. I on sám nám nakonec poví svůj příběh a během filmu dozná jeho visáž několika proměn. Trochu mi jen bylo líto policisty Andersona, který se po celou dobu snažil všechny obyvatele chránit, no a nakonec s ním pěkně vyjebali…Byla jen škoda, že ten závěr neměl lepší grády. Samozřejmě jako odpůrce happyendů jsem byl i po této stránce polichocen, ale přece jenom jsem očekával velkolepější finále. Nu což, alespoň ty vysvětlivky na konci (co se komu následně stalo) zmírnili můj zármutek. Určitě jsem Bouři století neviděl naposledy!!!

„Já, konvička malá, pěkná jsem, zde hubička má je, tady ouško vem. Když se dohřeju tak zapískám, pak čaj, zaleju vám, to ráda mám…“  


Hodnocení:
80% 

Žádné komentáře:

Okomentovat