0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

1. 7. 2014

Woman in Black, The (2012)


Daniel Radcliffe se musí postavit děsivé Ženě v černém dřív, než umřou všechny děti ve vesnici…

Arthur Kipps musí na příkaz svého šéfa odcestovat do malé vesnice, aby se zde postaral o pozůstalost nedávno zemřelého majitele domu Eel Marsh House. Nesetká se zde však s příliš vlídným přivítáním místních obyvatelů, kteří ho žádají, aby ihned odjel. Navíc jej všichni varují před místem, které chce navštívit. On však chce co nejrychleji splnit svůj úkol a tak se vydává do nebezpečných močálů. Netuší však, že toto místo ovládá ZLO, které má na svědomí již několik dětských životů. Zlověstná Žena v černém přísahala, že nikdy neodpustí smrt svého syna a nic jí nedokáže zastavit v cestě za její krvavou pomstou. Arthur, jenž postupně začíná poodhalovat děsivé tajemství domu i jeho bývalých majitelů se přece jenom rozhodne čelit temnotě…



Český název: Žena v černém
Režie: James Watkins
Rok výroby: 2012
Délka: 95 min
Země: Velká Británie / Kanada / Švédsko

Hrají:
Daniel Radcliffe …(Arthur Kipps)
Roger Allam …(Bentley)
Ciarán Hinds …(Sam Daily)
Sophie Stuckey …(Stella Kipps)
Daniel Cerqueira …(Keckwick)
…a další

Jelikož jsem dnes viděl původní snímek, musel jsem si prostě pustit pro srovnání i tento remake. Bohužel přestože je tato ještě relativní novinka mnohými vychvalována, v mých očích byla prostě o třídu horší a to ve všem. To však neznamená, že by dílo Jamese Watkinse nestálo za pozornost. Především pak fandové Daniela Radcliffa by si to neměli nechat ujít. Mě naštěstí celá ta série „H.Pottera“ minula – protože jsem usoudil po půlhodině prvního dílu, že tenhle „Potrat“ je vážně jen pro děcka, načeš jsem to vypnul a dále už nic neviděl, takže jsem si vůči němu ještě nestačil udělat předsudky. Bohužel ani on ani zbytek herců mi moc nesedl (oproti původnímu filmu, kde herci excelovali), což vidím i jako hlavní příčinu toho, proč je remake slabší. 



Podobné pocity jsem měl i ze samotného prostředí (tentokrát tu hráli prim digi efekty), což se mi rovněž moc nelíbilo. To platí jak pro okolí domu, tak i jeho vnitřek. Zatímco originál si mě získal svou vybudovanou mysteriózní atmosférou a onou „nepřístupností“ více objasnit celé tajemství místa v bažinách i samotné Ženy v černém, tak tady se nám to tvůrci snažili nabídnout přímo na stříbrném podnose. Což byla samozřejmě přijatelná volba, zvláště když první polovina filmu byla s atmosférou dost na štíru. Naštěstí se Watkins stačil zavčasu vzpamatovat a přitvrdil.


To platí jak pro úmrtí dětí (kterých tu bylo k vidění dost), tak i následných „útoků“ samotné Ženy v černém. Konečně se naplno rozjela ona toužebně očekávaná mrazivá atmosféra a dokonce se objevili i náznaky napětí. Ovšem i já byl lehce zklamán ze závěru tohoto filmu. Občas si říkám, že některé filmy by se prostě předělávat neměli. Proč taky, když originál je téměř bez chyby. Jenže prachy jsou prachy. No nic, nelituji toho, že jsem remake viděl, ale pokud se ještě někdy vrátím k Ženě v černém, tak si určitě raději pustím originál.


Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat