0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

28. 7. 2014

Predátor II (1990)


Vesmírný lovec tentokrát bude řádit v ulicích Los Angeles.
V ulicích Los Angeles zuří válka drogových kartelů. K jedné z nich je povolán detektiv Harrigan a jeho tým. Poté co se mu podaří zachránit zraněné policisty a několik členů gangu je zabito se ostatní schovají v blízké budově. Pochvíli je však odtamtud slyšet křik a střelba. Když Mike vtrhne dovnitř, nalezne jen mrtvá znetvořená těla. Když se něco podobného odehraje znovu, jen jsou tentokrát zabiti Jamajčani místo Kolumbijců, je jasné, že za vším musí stát někdo NOVÝ. Navíc se do případu vloží speciální tým vládních agentů, kteří se nehodlají s nikým dělit o získané informace. Mike a jeho lidé se proto i přes zákaz svého šéfa pustí do pátrání na vlastní pěst. To co však zjistí, jim doslova vyrazí dech. Nestojí proti nim lidská bytost, ale vesmírný lovec, jenž si na Zemi přišel ulovit novou sbírku trofejí. Poté co začnou umírat i jeho přátelé, se vydává Harrigan na „válečnou výpravu“…



Režie: Stephen Hopkins
Rok výroby: 1990
Délka: 108 min
Země: USA

Hrají:
Danny Glover …(Mike Harrigan)
Gary Busey …(Peter Keyes)
Rubén Blades             …(Danny Archuleta)
Maria Conchita Alonso …(Leona Cantrell)
Bill Paxton …(Jerry Lambert)
Kevin Peter Hall…(Predator)
…a další

Dvojka rozhodně svému předchůdci ostudu nedělá, jen jsem musel překonat prvotní zklamání, že se zde neobjevil Arnie, který v tomto pokračování odmítl hrát. Danny Glover si však vedl velmi obstojně a já si tak mohl vychutnat hotovou „válku“ v ulicích Los Angeles. Je sice pravda, že prostředí džungle bylo lepší, ale Stephen Hopkins si dobře uvědomoval, že divákům musí nabídnout něco „navíc“, pokud chce získat plusové body a to se mu do jisté míry skutečně povedlo. Nové zbraně jsem přijal s povděkem, ale mě spíše uchvátila ona „krvavost“ toho filmu. Muselo se nutně přitvrdit, počet mrtvých oproti minulému dílu se rapidně navýšil (pokud tedy nebudu počítat ono vystřílení tábora povstalců v džungli), což se mi hodně líbilo. Na rozdíl od některých ostatních jsem se vůbec nenudil. Navíc i tentokrát se Alan Silvestri se svým hudebním doprovodem skutečně vytáhl. 



 „Život je svině!“ – tak s touto hláškou naprosto souhlasím. Predátor se opět s nikým nemazlil a jeho masakr jamajského gangu patří k tomu nejlepšímu. Je ovšem pravdou, že zde místy atmosféra trošku pokulhávala. Zvláště scéna z metra se mi moc nelíbila a to hlavně díky jisté nepřehlednosti. Od této chvíle se však připravovala půda pro solidní finále, které se nakonec taky uskutečnilo. Mně se závěrečná honička i souboj líbili, stejně jako útroby kosmické lodi. Jen jsem v té době, kdy jsem film viděl poprvé, taky doufal, že brzy vznikne další pokračování (ona předávka historické zbraně tomu taky nasvědčovala), leč se k tomu hodně dlouho nikdo neměl.


Predator 2 si v mé sbírce rovněž jako jeho předchůdce vysloužil čestné místo a určitě jsem jej neviděl naposledy. Kdyby se tvůrcům podařilo vypilovat těch několik vad a nelogických situací, mohl jsem hodnotit ještě výše. Jsem ovšem soudný a vím, že jedničku se prostě překonat nepodařilo. Je velká škoda, že i vzhledem k vyššímu rozpočtu se nepodařilo naplno využít potenciálu, který se tu nabízel.


Hodnocení:
80%

Žádné komentáře:

Okomentovat