0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

11. 1. 2018

It (2017)

Pennywise v novém kabátku přichází…Děti třeste se!!!

V městě Derry během půlroku záhadně zmizelo několik dětí. Jedním z nich byl i malý chlapec Georgie a jeho bratr Bill se s tím jen těžko vyrovnává. Nejenže se musí dívat na zármutek svých rodičů, snášet šikanování ve škole, ale i bezradnost místní policie. Navíc jej děsí hrozné noční můry a vidiny. Společně s několika přáteli se rozhodne najít tělo svého brášky a zjistit, co se mu stalo. Jenomže je zvláštní, že i ostatní mají hrůzné vidiny, ve kterých se zhmotňuje a pronásleduje to, čeho se nejvíce bojí. Nejčastěji se jim však zjevuje děsivý klaun Pennywise, kteří si přímo libuje v jejich strachu. Během svého pátrání členové „klubu smolařů“ odhalí pochmurnou historii jejich městečka a je jim jasné, že ZLO je skutečné a jednou za 27 let se potřebuje „nakrmit“. Ta doba je právě teď a oni jsou jediní, kdo ho může zastavit…



Český název: To
Režie: Andy Muschietti
Rok výroby: 2017
Délka: 135 min
Země: USA

Hrají:
Bill Skarsgård...(Pennywise)
Jaeden Lieberher...(Bill Denbrough)
Jeremy Ray Taylor...(Ben Hanscom)
Sophia Lillis...(Beverly Marsh)
Jack Dylan Grazer...(Eddie Kaspbrak)
Finn Wolfhard...(Richie Tozier)
Chosen Jacobs...(Mike Hanlon)
Wyatt Oleff...(Stanley Uris)
...a další


Na tento film jsem se musel dopředu trochu připravit a i z toho důvodu jsem si dnes nejprve pustil starší kousek z roku 1990. Kingovu předlohu jsem svého času „žral“, jako Pennywise své oběti a dodnes ji považuji za jednu z jeho nejlepších knih. Televizní zpracování mám docela rád, přestože jsem k němu měl vždy docela dost výhrad. Takže jsem byl opravdu zvědavý, jestli ho remake předčí – vzhledem k těm „chvalozpěvům“ které jsem na něj slyšel. No a popravdě já na něm nic extra výjimečného nevidím. Ať se na mě někdo zlobí, nebo ne.

Bylo mi hned jasné, že jelikož měl Andy Muschietti mnohem větší rozpočet než jeho předchůdce Wallace, tak to bude mnohem „nadupanější“ po trikové stránce, ale to není všechno. Chvílemi jsem nestačil zírat, co trojice scénáristů přidala do mého oblíbeného příběhu, jak překroutila některé věci k obrazu svému a jak jim to tolik lidí žralo i s navijákem. Což o to, atmosféra byla místy skutečně našlapaná, některé momenty pěkně mrazivé a hlavně já měl u starého TO stejně nejraději pasáže z dětství hlavních hrdinů (rozhodně více než když pak byli dospělí…Takže jsem byl určitě potěšený, že se tento remake věnoval právě tomuto období.

Jenomže největší rozdíl vidím v obsazení mladých herců. Zatímco ta stará parta se mi líbila opravdu hodně, tak tady jsem byl na některé jedince přímo alergický. Musím smeknout před vykreslením některých „životních etud“, které se v televizním kousku neobjevily, ale i po této stránce si tvůrci dost přidali ze své fantazie a právě to byl pro mě největší rušivý element. Navíc hlavní dětský agresor Henry Bowers tu dostal tak žalostně málo prostoru (o jeho letu do studny se raději nemíním bavit). No a samotný závěr, tak to byla v mých očích učiněná katastrofa. Tohle snad nemohli myslet vážně (to jsem si říkal, leč opak byl pravdou).

Konfrontace Bill Skarsgård -  Tim Curry dopadla tak nějak nerozhodně. První jmenovaný nebyl tolik statický, se svými obětmi si pěkně pohrával, ale ten druhý mi přišel zase více děsivý (navíc se obešel bez digitálních efektů). Pokud bych měl tedy sečíst všechny pro a proti obou filmů, tak mi bohužel vychází spravedlivá remíza. A je mi úplně jedno jestli mě budete považovat za blázna (nebo i něco horšího). Oba filmy mají své přednosti, ale i řadu viditelných nedostatků. Každopádně jsem zvědavý na druhý díl.

Hodnocení:
60% 

Žádné komentáře:

Okomentovat