0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

3. 1. 2018

Primeval (2007)

Burundi. Země zmítaná občanskými nepokoji, chudobou a především v ní žije obrovský krokodýl Gustav, který má na svědomí přes 300 lidských životů…Jeden z nejlepších filmů s krokodýlí tématikou, co jsem kdy viděl…

V Burundi byl vojáky OSN a britskou antropoložkou nalezen masový hrob, který měl zamaskovat hrůzu občanské války, která zde panuje. Během pátrání na druhém břehu je však britka náhle nemilosrdně vtažena do řeky obrovským krokodýlem, která má na svědomí již stovky lidských životů a její osud zaujme novináře a redaktory po celém světě. Šéf zpravodajství v New Yorku se však více zajímá o krokodýla než mrtvou ženu a proto do jižní Afriky vyšle novináře Tima a Avivu společně s kameramanem Stevenem, aby o něm natočili reportáž a pokusili se tohoto obřího lidožrouta chytit živého. Na místě se mají spojit s herpetologem Mattem a lovcem Jacobem, kteří jim mají být nápomocni. Až na místě se však dozví od vládního úředníka Harryho, že krokodýl se nejčastěji objevuje a útočí na území, které ovládá rebel a nebezpečný diktátor „malý Gustav“, který byl pojmenován podle krokodýla, jehož místní nazývají Gustavem. Novináři to však hodlají riskovat a vydávají se cestu. Brzy však budou muset čelit nejen inteligentnímu krokodýlovi, ale i nelítostným rebelům, které Steven natočil na kameru, při popravě vesnického šamana…



Český název: Po stopách zabijáka
Režie: Michael Katleman
Rok výroby: 2007
Délka: 93 min
Země: USA

Hrají:
Dominic Purcell...(Tim Manfrey)
Brooke Langton...(Aviva Masters)
Orlando Jones...(Steven Johnson)
Jürgen Prochnow...(Jacob Krieg)
Gabriel Malema...(Jojo)
Gideon Emery...(Matt Collins)
...a další


Na úvod bych chtěl říct, že jde o jeden z nejlepších krokodýlích filmů, co jsem kdy viděl. Nádherná příroda mně doslova očarovala a já se nechal unášet tímhle napůl dobrodružným a napůl hororovým filmem. Dokonce mi nevadila ani ona politická vsuvka na pozadí. Tvůrcům se místy skutečně povedlo navodit skvělou atmosféru, kterou doprovázel solidní hudební doprovod a hlavně jsem se u toho ani na chvíli nenudil. Což se mi poslední dobou u krokodýlích filmů moc často nestávalo. Navíc by bylo záhodno říci, že se tento příběh opírá o skutečnost (tedy co se obrovského krokodýla týče) a bylo o něm natočeno i několik zajímavých dokumentů.

My se však pojďme věnovat především samotnému filmu. Jak už jsem poznamenal, zpočátku to spíše vypadá na dobrodružnou zápletku s politickým podtextem a hraje se nám pěkně na city. Chudoba ani války mezi kmeny nejsou v mnoha částech Afriky nic nového, ale když se k tomu přidá i obrovský lidožrout, jenž má na svém kontě několik stovek lidských životů – tak to už je jiná káva. Navíc se tu pořád něco děje, takže na nudu prostě nebyl ani čas. Útoky krokodýla a marná snaha jej chytit, se střídají z vyvražděním šamana a jeho rodiny a následném honu na televizní tým. Právě v těchto chvílích se výrazně zvýšilo napětí a atmosféra začala houstnout.

Speciální a vizuální efekty byli rovněž na velice přijatelné úrovni, jen mě občas štvala ta přemíra digitálních efektů (převážně pak ve chvílích, kdy velký Gustav skákal na klec, točil se okolo těch stromů, atd.), ale naštěstí jich nebylo zas až tolik, abych kvůli tomu musel jít dolů s hodnocením. Jinak mám ovšem hodně dobrý pocit i z výkonu Dominica Purcella (kterého mám rád od dob Útěku z vězení), i když nejlepší byl stejně ten kameraman (jeho postava). Ani zbytek osazenstva si však nevedl vůbec špatně a nenašel jsem zde vyloženě nikoho, kdo by mi nějak výrazně vadil. Takže závěrem bych chtěl už jen poznamenat, že Primeval rozhodně není žádnou ztrátou času a určitě jsem ho neviděl naposledy.


Hodnocení:
70% 

Žádné komentáře:

Okomentovat