Mladičká Jodie
Foster skrývá děsivé tajemství, které neměl nikdo odhalit…
Do malého přímořského městečka Wells Harbour se
nedávno přistěhoval jistý londýnský básník Lester Jacobs společně se svou
mladou dcerou Rynn. Oba se dost straní ostatních obyvatel i nejbližších sousedů
a to v nich vyvolává spoustu otázek. Zvláště když teprve třináctiletá
dívka zůstává často sama v jejich domě a vůbec nechodí do školy. Což
samozřejmě nejvíce vrtá hlavou paní Halletové, která jim dům pronajala. Během
jejích návštěv se jí nikdy nepodařilo pana Jacobse zastihnout (buď byl na
služební cestě, nebo zavřený ve své pracovně). Začne mít jisté podezření, což
se samozřejmě nelíbí mladičké Rynn. Ta totiž skrývá smutné a hlavně dost děsivé
tajemství, o kterém se do její plnoletosti nemá nikdo dozvědět. Jenomže jí
začne otravovat syn paní Halletové Frank, který byl v minulosti obviněn
z pedofilie. Osamocená třináctiletá holka, by pro něj mohla být snadnou kořistí.
Je tu však ještě kouzelník Mario, který s Rynn našel společnou řeč i
sympatie a je ochoten strážit její tajemství a pomoci ji s blížícím se
nebezpečím…
Český
název: Děvčátko, které bydlí na konci ulice
Režie:
Nicolas
Gessner
Rok
výroby: 1976
Délka:
100
min
Země:
Kanada
/ Francie
Alternativní
název: La petite fille au bout du chemin
Hrají:
Jodie Foster...(Rynn)
Scott Jacoby...(Mario)
Martin Sheen...(Frank Hallet)
Mort Shuman...( policista Miglioriti)
Alexis Smith...(Cora Hallet)
...a další
Sledovat Jodie
Foster v počátcích její hvězdné kariéry bylo rozhodně zajímavé. Celý film
stál na jejím skvělém výkonu a už jako malá dokázala zastínit své starší
herecké kolegy a kolegyně. Problém s tímto filmem jsem však měl (a jak
vidno nejen já) s jeho celkovou uvěřitelností. Příběh měl svoje až mrazivé
tajemství a dobrou atmosféru, ale pokud bychom se na něj dívali jen
z logického hlediska a tvůrčí nedotaženosti (nebo snad nevyzrálosti), bylo
to malinko zklamání. Zvláště pak v případě, kdy se děj konečně rozjede a
najednou se zjeví závěrečné titulky. Tomu se skutečně říká „nevyužitý potenciál“
a ne že ne.
Sledovat mladou dívku, která je chytrá a mazaná mnohem
víc než drtivá většina vrstevníků i dospělých – to by mi ještě ani tolik
nevadilo, jen kdyby tady nebylo tolik nedotažených věcí a nezodpovězených
otázek. Jakoby chvílemi ani Gessner nevěděl, co chce vlastně točit. A srovnávat
to s knižní předlohou vážně nemůžu, protože jsem jí nikdy nečetl. Přišlo
mi ale, jako bych byl o něco ochuzen. Přitom ono dívčino tajemství je nám
naservírováno už zhruba v polovině filmu a místo abychom se o něm dozvěděli
něco víc (no něco nám přece jenom prozrazeno bylo), tak se děj více věnuje
začínajícím sympatiím Maria a Rynn, no a samozřejmě zlému „pedofilovi“.
Martin Sheen je dobrý
herec a i tady se snažil se svou nepříjemnou rolí popasovat co možná nejlépe,
ale i on ze sebe rozhodně nevydal všechno, co bylo v jeho silách. Osud
křečka byl však politováníhodný. To už si mě více získala jeho vlezlá matka,
která nakonec dostala to, co si zasloužila. No to vlastně oba. Ten závěr mě
však zklamal. Přece jenom si zasloužil tento thriller s trochou toho
hororového nádechu lepší vyvrcholení. A hlavně pak sami diváci. Zajímavý film
to však bezesporu je, v mých očích jde o trošku lepší průměr.
Hodnocení:
60%
Žádné komentáře:
Okomentovat