Žhavý kandidát na nejhorší film tohoto roku. Přitom to
ze začátku nevypadalo zas až tak zle…
Obyvatelé větších měst Spojeného království jsou
sužování častými leteckými nálety Luftwaffe a spousta z nich se proto snažila
najít úkryt na venkově. Podobný osud postihl i mladou ženu Adeline, která
společně se svou dcerkou Chloe najde kýženou pomoc ve starém panství, které jim
jako nový domov poskytne jistý Arthur Harper. Obě však nejsou z toho místa
zrovna nadšené, ale vzhledem k jejich situaci, si nemůžou příliš vybírat.
Celé to na ně působí dost chladně, slyší podivné zvuky nejen z blízkého okolí,
ale i přímo v domě a některé dveře jsou před nimi zamčené, přestože by k tomu
neměl být žádný důvod. Jejich obavy se brzy změní v realitu a to od
chvíle, kdy malá Chloe najde podivnou nevábně vypadající panenku a následně při
hře na schovávanou zmizí své matce v lese. Nešťastná matka se jí
samozřejmě snaží najít, dokonce přivolá i policii, ale bezúspěšně. Zdrcená
Adeline se však nezdává naděje a začne pátrat v minulosti tohoto panství.
Děsivé vidiny a dopisy jí přivedou na stopu staré čarodějnice, která zde měla
kdysi přebývat. Jenže co když není všechno tak, jak by se na první pohled mohlo
zdát a skutečnost je úplně jiná?
Režie:
Lawrence
Fowler
Rok
výroby: 2018
Délka:
99
min
Země:
Velká
Británie
Alternativní
název: Conjuring the Witch’s Doll
Hrají:
Helen Crevel...(Adeline Gray)
Layla Watts...(Chloe Gray)
Philip Ridout...(Arthur Harper)
Neil Hobbs...(detektiv Nolan)
...a další
Letos jsem se trošku víc „odvázal“ než u mě bývá
dobrým zvykem a hned z kraje roku jsem upřel svou pozornost i na několik
hororových novinek. Většinou je totiž nechávám pěkně uležet a nevěnuji jim
zvýšenou pozornost. Bohužel v tomto případě jsem udělal chybu a podíval se
na tento kousek. Režisérské ucho Lawrence Fowler se tak svou prvotinou stal
žhavým aspirantem na nejhorší film tohoto roku. A to i přes svou zjevnou snahu
divákům nabídnout sice nepříliš originální zápletku, ale za to obsahující hned
několik dějových zvratů. Jen jestli jich v tomto případě nebylo až moc.
Přitom to zpočátku nevypadalo až tak zle. Pominuli
jednu z nejhnusnějších panenek, které jsem dosud viděl, příchod hlavní
hrdinky a její dcery sebou přinesl i jistou dávku docela snesitelné atmosféry.
Interiér domu byl sice nic moc a ani kvalita kamery neodpovídala mým
představám, ale byl jsem ochoten přistoupit na onu hru s duchem čarodějnice,
zmizelou holčičkou a zoufalou matkou, která se jí snaží najít a hlavně
zachránit. Jenže zhruba po třičtvrtěhodince přišel první zvrat v ději. Ukáže
se, že vše není, jak by mělo být, což ovšem moc lidí nepřekvapí, pokud jsou
tedy alespoň trochu pozorní diváci.
I to by se však dalo ještě překousnout, protože i
potom následuje jakžtakž zajímavá pointa v ústavu. Jenže zde už se začaly
nelogické situace načítat a přibylo i herecké přehrávání. Jenže to režisérovi
zjevně nestačilo a tak těsně před koncem nastává další zvrat (posun v čase)
a tím to už zabil úplně. Tak zbytečně překombinovaný a navíc nepříliš dobře
provedený film jsem už dlouho neviděl. Lawrence Fowler se vlastně pohřbil sám.
Tedy hlavně svoje dílo. Opravdu zajímavých momentů tu bylo poskromnu.
Hodnocení:
20%
Žádné komentáře:
Okomentovat