0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

30. 4. 2018

Ritual, The (2017)


Chtěli uctít památku svého přítele, místo toho je na „severu Švédska“ čeká boj o holé přežití. Nevhodně zvolená zkratka je totiž zavede přímo do spárů ZLA, ovládající tamní lesy…


Pětice přátel a bývalých spolužáků se v hospůdce domlouvá na místě, kde by mohli strávit pár dní společné dovolené. Padnou různé návrhy, ale vše zhatí návštěva obchodu s alkoholem, který přepadne dvojice agresivních lupičů a Robert i díky zbabělosti Lukea toto setkání nepřežije. Zbylá čtveřice se několik měsíců po smrti svého přítele rozhodne odcestovat na místo, které právě ON navrhoval – tedy do Švédska. Hodlají tam uctít jeho památku a při té příležitosti se pokusit urovnat své pošramocené přátelské vztahy. S dostatečnými zásobami, stany, mapou a kompasem vystoupají až na vrchol jednoho z kopců a kochají se nádhernou přírodou. Při návratu si však jeden z nich pochroumá nohu a tak se všichni rozhodnou sejít z cesty, kterou zde přišli a vydat se „zkratkou“ přes hustý les, která by je měla dovést do nejbližšího města nebo vesnice. Jenomže se zhorší počasí a tak se před hustým lesem ukryjí v opuštěné chatrči. Během noci se jich všech zmocní noční můry, začnou slyšet všude kolem sebe podivné zvuky a vypadá to, že je někdo nebo něco zpovzdálí sleduje. Celí vystrašení se ihned vydávají na cestu, ale ZLO, které obývá toto místo je jim od této chvíle neustále v patách a brzy budou muset bojovat o holé přežití…



Režie: David Bruckner

Rok výroby: 2017
Délka: 94 min
Země: Velká Británie

Hrají:
Rafe Spall...(Luke)
Sam Troughton...(Dom)
Arsher Ali...(Phil)
Robert James-Collier...(Hutch)
Paul Reid...(Robert)
...a další


Dřív než jsem se pustil do tohoto britského kousku, přečetl jsem si pár komentářů a popravdě jsem byl dost na vážkách, zda se do něj mám vůbec pustit. V některých z nich se totiž tento film dost přirovnával k Záhadě Blair Witch a tu já věru nemám rád – co, přímo jí nesnáším. Po zhlédnutí však musím říct, že bych svou ignorací udělal docela velkou chybu, protože s The Blair Witch Project to nemá absolutně nic společného a daní jedinci by se měli nechat vyšetřit. Nejedná se o found footage, není tam žádná čarodějnice a už vůbec to nemá tak stupidní děj.

Naopak severské (skandinávské) země mám rád, všechny jsem navštívil a navždy budu zcela okouzlen jejich nádhernou přírodou a dost jsem toho načetl i o jejich mytologii. Smůlou však je, že kvůli nízkému rozpočtu se film natáčel v Rumunsku, což mě dost zklamalo. I tak byla ale zvolená lokace (příroda) docela pěkná. Samotný úvod a smrt jednoho z přátel mně sice zrovna moc neokouzlili, ale jakmile jsme se přesunuli do volné přírody, pohodlně jsem se usadil a užíval si opravdu vydařený filmeček. Vstoupením na lesní zkratku se objevila i opravdu vydařená atmosféra, která nás neopustila téměř až do úplného konce. Panika, beznaděj, strach z neznámého – to vše se vyvedlo na jedničku, nechybělo několik opravdu působivých scén (mrtvola Elka, praskání větviček, mihnutí „čehosi“ mezi stromy) – to vše mělo pořádně rozproudit divákovu fantazii a já si myslím, že v tomto případě odvedli tvůrci opravdu dobrou práci.

A ačkoliv mi žádná z postav nějak závratně nepřirostla k srdci, hodně jsem se těšil na jejich postupnou eliminaci. To že ještě pořád neukázali ono mytologického „Jötunna“ (Lokiho levobočka) to mi vůbec nevadilo, ale dost jsem byl zklamaný, když jsem byl ochuzen o jejich zamordování. Přece jenom naaranžované mrtvoly ve větvích stromů – nejsou žádná hitparáda. Na konci filmu si však David Bruckner řekl, že už uzrál čas ukázat svou „příšeru“ v plné kráse a to byla asi velká chyba. I já totiž patřím k těm, kteří z tohoto monstra zrovna moc nadšení nebyli. Nebyl jsem vyloženě zhnusen, ale myslím si, že finále se moc nepovedlo. Očekával jsem něco zcela odlišného. I tak ale 2/3 příběhu jsou vážně dobrou podívanou, která si zaslouží lehce nadprůměrné hodnocení.

Hodnocení:
60% 

Žádné komentáře:

Okomentovat