0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

10. 4. 2018

Open Water 3: Cage Dive (2017)


Trojice mladých Američanů toužila po pořádném adrenalinovém zážitku. Potápění v kleci mezi bílými žraloky se však pro ně záhy změní v zoufalý boj o holý život…


Josh společně se svým bratrem Jeffem a jeho přítelkyní Megan objeví na internetu novou adrenalinovou realitní show, kde si vítěz může přijít k pěkné peněžní výhře. Je jen potřeba vzít kameru a natočit se při konání extrémních situací. Třem mladým Američanům se zrodí v hlavě plán, jak toho dosáhnout. Kontaktují svou rodinu v Austrálii, koupí letenky a vyrazí vstříc nezapomenutelnému dobrodružství. Jejich cílem má být potápění v kleci v přítomnosti velkých bílých žraloků. Vše hodlají pěkně zdokumentovat na ruční kameru, užít si to se vším všudy a mít spoustu historek pro své budoucí děti. Vše zpočátku vypadá skvěle, setkají se s bratrancem Gregem i jeho rodiči a následně nastoupí na loď i s ostatními nadšenými turisty. Na širém moři je následně spuštěna klec, hozena návnada a kroužící žraloci slibují nezapomenutelný zážitek. Jenže zrovna ve chvíli kdy je naše trojice ve vodě, přijde obrovská vlna, která převrátí celou loď a všechny smete do hlubin. Nářek vystrašených lidí a sténání raněných se ozývá ze všech stran a boj o holé přežití může začít. Všude kolem se to totiž hemží obrovskými žraloky, které přilákala nejen návnada, ale i pach čerstvé krve…



Režie: Gerald Rascionato

Rok výroby: 2017
Délka: 80 min
Země: Austrálie
Alternativní název: Cage Dive

Hrají:
Joel Hogan...(Jeff Miller)
Josh Potthoff...(Josh Miller)
Megan Peta Hill...(Megan Murphy)
Pete Valley...(Greg)
...a další


Jakmile se ještě před úvodní scénou objeví velkým titulkem napsáno „Podle skutečné události“, začínám čichat pořádný průser. První dva díly Open Water jsem samozřejmě viděl, takže jsem tak nějak tušil, o co tady asi půjde, ale to mi zas až tolik nevadilo. Tyhle ty boje o přežití zaviněné většinou lidskou hloupostí, nebo blbou shodou náhod občas dokáží překvapit, což se nakonec ukázalo i zde. Navíc jak už to tak bývá, film se měl jmenovat původně jen Cage Dive, ale nějaký chytrák z produkce si usmyslel, že přidáním známé značky (názvu) Open Water si jistě zajistí slušný marketingový tah a pozornost diváků, no a tak byl ještě před premiérou název pozměněn do své finální podoby.

Found footage styl nepatří zrovna mezi moje nejoblíbenější, ale v kombinaci se žraloky jsem byl na tento film každopádně zvědavý. Navíc mám filmy se žraloky docela rád (pokud nejde o céčkové braky s digitálními predátory). A v tomto ohledu mě zelenáč Gerald Rascionato docela překvapil. Začátek má samozřejmě uspávající tempo, ve kterém se budeme muset až zbytečně dlouho seznamovat s ústřední trojicí, kteří si natáčí opravdu skoro všechno, což může být pro někoho únavné. Každopádně jakmile se přesuneme na loď a ve vodě se objeví první černé ploutve, ucítil jsem závan svěžího větru v podobě zajímavé atmosféry. Podvodní záběry jsou hodně pěkné, žraločí exempláře velké (přesně podle mých představ – taky bych se chtěl potápět s velkými bílými. Zatím jsem měl jen tu čest plavat mezi žraloky citronovými a větší kousky jsem pozoroval jen z lodi).

Ale pojďme zpátky k filmu. Jakmile se převrhne loď a voda okolo se zbarví do ruda, začíná asi nejlepší pasáž celého filmu. Sténání, nářky a hlavně pěkně natočené žraločí útoky – tohle se mi na tom líbilo opravdu nejvíce. Euforie však netrvala moc dlouho, protože naše trojice je unášena zas o kus dále a zde pomalu dochází k dramatické vložce – milostnému trojúhelníku, který mě osobně vůbec nezajímal. Začalo se kecat a kecat, výčitky, řev ženské mi začal lézt na palici a žraloci se objevili jen sporadicky. Závěr měl samozřejmě příchuť emocí a smrti, ale jelikož moc nemusím happyendy, tak mi to vůbec nevadilo.

Tento kousek je tak plný kladů i záporů. Z pohledu obdivovatele podmořského života, velryb, žraloků i čisté průzračné vody jsem byl nadmíru spokojený. V tomto ohledu si mě režisér získal na svou stranu. Stejně tak i útoky žraloků byli pěkně natočené. Horší už to bylo s tou omáčkou dokola, otravnými dialogy, vleklým úvodem a nějak zajímavými postavami. Takže čistý průměr.

Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat