0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

18. 9. 2016

Doomsday (2008)

 Mysleli si, že je smrtící virus skolil do jednoho, ale Skotové mají tuhý kořínek. Teď když je v ohrožení Londýn, vydává se za velkou zeď speciální jednotka, aby tam našla protilék. Netuší však, že pomsta za opuštění a zradu se nikdy neodpouští…

V roce 2008 zasáhne Velkou Británii smrtící virus, který si vyžádá tisíce životů. Centrum nákazy se nachází ve Skotsku a tak se vláda rozhodne na tuto oblast uvalit karanténu a úplně ji izolovat od vnějšího světa. Je postavena obrovská zeď a lidé ponecháni svému osudu. Každý kdo se pokusil zeď překonat, byl bez milosti zastřelen, nebo roztrhán minami. Nikdo nesměl ven ani dovnitř! Uběhlo 27 let a na nebezpečí se již skoro zapomnělo. Život za zdí dávno utichl a všichni předpokládali, že všichni lidé již dávno zemřeli. Jenomže nyní se virus opět objevil a rovnou v centru Londýna. Vláda se snaží vše prozatím ututlat před veřejností a pověří speciální tým, aby nalezla za zdí protilék. Jak se totiž nedávno zjistilo, satelitní snímky stále ukazují, že několik lidí ve Skotsku přežilo. Velitelem akce se stává mladá žena Eden, které se jako malé podařilo uniknout z karantény. Nikdo z nich však nemá ani tušení, jaká hrůza na ně za velkou zdí čeká. Virus zde již sice není, ale lidé co přežili zdivočeli a nepřestali myslet na pomstu…



Český název: Soudný den
Režie: Neil Marshall
Rok výroby: 2008
Délka: 108 min
Země: Velká Británie / USA / JAR / Německo

Hrají:
Rhona Mitra...(Eden Sinclair)
Craig Conway...(Sol)
Adrian Lester...(Norton)
Darren Morfitt...(Dr. Ben Stirling)
MyAnna Buring...(Cally)
Malcolm McDowell...(Kane)
...a další


Mám rád post-apokalyptické filmy ve stylu Mad Maxe. Takže jsem si tento film užil, přestože jej mnozí kritizují za jeho neoriginální pojetí. Je ovšem pravda, že se režisér Marshall nechal inspirovat kde se dalo. To však nic nemění na tom, že tento „trash“ sebou přinesl spoustu solidní akce, ponurou atmosféru, směsici černého humoru, hlášek a scén na které hned tak někdo nezapomene. Navíc můžu konečně říct, že jsem se u něčeho (v poslední době) nenudil. Děj mě navnadil již v samotném počátku a jsem velice rád, že se tentokrát moje obavy nepotvrdily – to když jsem se dozvěděl, že zase další virus postihl Velkou Británii.

Tentokrát se o viru vesměs jen mluví a celý film mě naštěstí neotravují zombíci, ale pěkně nasraní pankáči, jejichž šéf byl naprosto dokonalý „výmaz“. Právě tato změna, byla u mě velmi vítána. Nevím jak vy, ale já si zhluboka oddychl. Nejrůznější kreatury s kanibalskými choutkami dokázali roztočit atmosféru na plné obrátky a to jsem ještě neměl ani tušení, co mě čeká na starověkém hradě. Akční stránka filmu byla zvládnuta na jedničku s hvězdičkou a scény s rytíři patří k tomu nejlepšímu, co je zde možné vidět.

Když k tomu navíc připočítám i božskou Rhonu, bylo vymalována. Tahle dáma mě již několikrát přesvědčila, že hrát umí a tady si nevedla vůbec špatně. Jasně dominovala nad všemi ostatními – tedy zdatně jí konkuroval Craig Conway a jeho psychopatický Sol. Doomsday mě tak velice mile překvapil a nezbývá mi nic jiného, než mu dát nadprůměrné hodnocení. Chtělo by to více takových filmů. Alespoň už vím, jak vypadá kanibalská grilovačka…

Hodnocení:
70%

Žádné komentáře:

Okomentovat