0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

7. 9. 2016

28 Days Later (2002)

 Netradiční zombie film nás tentokrát zavede do Londýna a jeho blízkého okolí, jehož obyvatelé byli postiženi agresivním virem...

Mladý kurýr Jim se probudí z kómatu v liduprázdné nemocnici. Vyděšený začne bloudit po prázdných londýnských ulicích, ale nikde ani živáčka. Teprve v místním kostele objeví známky „života“, ale je napaden agresivními jedinci. Na poslední chvíli jej zachrání dvojice cizinců, kteří mu poví o rychle se šířící nákaze, jenž zasáhla všechny obyvatele a proměnila je v „zombie“. Jim jim zprvu nevěří, ale po dalším úroku na svou osobu a smrti Marka, začne brát celou věc smrtelně vážně. Společně se Selenou se seznámí následujícího dne s Frankem a jeho dcerou Hannah. Rozhodnou se vyhledat zbytky přeživších nedaleko Manchesteru, na základě výzvy kterou uslyšeli v rádiu. Na jejich cestě je však čeká celá řada překážek a následně se ukáže, že i nenakažení lidé dokáží být stejně nebezpeční, jako ti nakažení…



Český název: 28 dní poté
Režie: Danny Boyle
Rok výroby: 2002
Délka: 113 min
Země: Velká Británie

Hrají:
Cillian Murphy...(Jim)
Naomie Harris...(Selena)
Brendan Gleeson...(Frank)
Megan Burns...(Hannah)
Noah Huntley...(Mark)
...a další


Pomalu ale jistě se začínám utvrzovat v tom, že musím být „sadomasochista“. Opět jsem se rozhodl podívat se na „zombie“ film, přestože jsem již několikrát poznamenal, že tento hororový subžánr absolutně nemusím (tedy až na pár vyjímek). Jelikož však hodlám vidět co nejvíce hororových filmů a podělit se o své zážitky i s vámi, podstoupil jsem další zatěžkávací zkoušku svých nervů a vůle. Naštěstí se ukázalo, že tento kousek není zas až tak špatný a v některých situacích mě i mile překvapil. Danny Boyle totiž dokázal skloubit hororový film s psychodramatem a to se mi na tom líbilo nejvíc.

Přestože většina filmů s podobným námětem má i velice obdobný začátek, tak tady na mě start s nakaženými opicemi líbil. On celkově byl úvod velice vydařený. Liduprázdný Londýn na mě udělal dojem a putování opuštěnými ulicemi natočili velice působivě. Již v těchto chvílích měla atmosféra ten správný náboj, který se první polovinu dařilo tvůrcům držet na hodně vysoké úrovni. Útoků zombie tu moc nebylo, takže jsem žádnou nervozitu nepociťoval a mohl se tak více soustředit na vznikající vztahy hlavních hrdinů. Dokonce se dočkáme i několika náznaků napětí, takže i po této stránce jsem neměl žádné výhrady. Jakmile však naše čtveřice opustila bezpečný úkryt panelového domu a vyrazila v autě vstříc nejisté budoucnosti, začalo být zle.

Zaútočila na mě nehorázná vlna nudy, díky které jsem měl obrovskou chuť to vypnout. Sorry, omlouvám se všem, ale začala se tu kupit řada nesmyslů. Hm čerstvé jablka vám moc dlouho nevydrží (to vím z práce) – jízda v tunelu byla jen marným pokus zase po čase přijít s něčím akčním – no a o nakažení Franka se raději bavit nebudu už vůbec. I v samotném filmu zaznělo to, že to byla vlastně blbost a zbožné přání režiséra, protože jak víme, krev moc dlouho v kapalném stavu nevydrží...To jen tak na okraj. Naštěstí s příchodem vojáků a jejich zámku se dostavilo zlepšení. Zápletka totiž rázem dostala úplně jiný náboj a já najednou ožil.

Rozjelo se drama, které pozvedlo atmosféru ještě o oktávu výše. Lidi jsou svině a tady se to ukázalo na plné čáře. Navíc se tu a tam objevil i pověstný britský černý humor, což není nikdy na škodu. Pokud ho dokážete udržet na uzdě. I díky tomu se zvedlo mé celkové hodnocení filmu. Protože do té doby (hlavně po té ubíjející prostřední pasáži) jsem to neviděl ani na průměrné hodnocení. Takže ve finále jsem byl i docela spokojený a nelituji toho, že jsem 28 dní poté vůbec viděl (dokonce už dvakrát – to kvůli recenzi).  

Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat