0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

13. 9. 2016

Wishcraft (2002)

 Splní ti tři přání, ale musíš si vybírat s rozvahou. Jinak se začnou dít hodně škaredé věci...

Brett sice patří mezi nejlepší studenty ve své třídě, ale kromě svého pošahaného kamaráda Howieho moc přátel nemá. Dosud nezaznamenal ani žádný úspěch u holek, což mu však vadí mnohem víc. Zvláště když je až po uši zamilovaný do blonďaté roztleskávačky Samanthy, ta je však zadaná. Jednoho dne dostane balíček, jenž obsahuje tajemnou skříňku s talismanem v podobě býčího penisu a psaníčko v němž stojí, že mu „splní tři přání“. Brett na magickou sílu nevěří, ale když se mu splní první přání a Samantha s ním jde na školní ples, začne pochybovat. Když se splní i to druhé - ona opustí svého přítele a začne chodit s ním, stává se z něho nejšťastnější člověk pod sluncem. Jenže každá věc má i svou stinnou stránku. Okolí totiž začal obcházet sériový vrah, který své oběti zabíjí opravdu brutálními (leč originálními) způsoby. Má to snad nějakou souvislost s tajemnou skříňkou?


Český název: Nebezpečná přání
Režie: Richard Wenk, Danny Graves
Rok výroby: 2002
Délka: 97 min
Země: USA

Hrají:
Michael Weston...(Brett Bumpers)
Alexandra Holden...(Samantha Warren)
A.J. Buckley...(Howie)
Huntley Ritter...(Cody)
Austin Pendleton...(Mr. Turner)
Meat Loaf...(detektiv Sparky Shaw)
...a další


První půlhodina byla z mého pohledu obrovským zděšením, protože jsem si zprvu myslel, že sleduji zas nějakou další tuctovou teen komedii o mladých panicích a jejich marných pokusech sbalit babu. Několikrát jsem si kontroloval, zda mě nešálil zrak, když jsem v kolonce žánrů viděl horor. Naštěstí se to posléze obrátilo k lepšímu a přestože zápletka pořád obsahovala velké procento „cukru – romantiky“, začalo se přiostřovat. Nečekejte ovšem žádné zázraky!!!Objeví se zde ovšem několik vražd z nichž některé byly docela působivé a do jisté míry i originální (bowlingová koule, pouliční lampa,…).

Takže jsem si od toho sliboval další povedený slasher, ale ani to jsem neodhadl správně. Film totiž trpí obrovskými výkyvy a místy to dost skřípalo. Zatímco v prostřední části se atmosféra docela zlepšila a hororový fanda se tu dočká i několika pokusů o gore, tak závěr už pánové režiséři dost přepálili. Celé se to totiž dostalo do jakési fantasmagorie, která mě za prvé moc nebavila, ale za druhé totálně pohřbila ono mysteriózní kouzlo tajemné skříňky a brutálního vraha. Obrovské štěstí měli alespoň v tom, že jsou mord scény natočeny v morbidním duchu a nechybí u nich ani pomyslný černý humor. Právě v těchto chvílích jsem si sledování užíval asi nejvíc.

Co se týká výběru herců, tak tady jsem byl rovněž na vážkách. Přiznám se, že většinu herců ani hereček jsem neznal. Nikdo z nich nepodal vyloženě špatné výkony, ale nebýt Meat Loafa a pohledné Alexandry Holden, asi bych je přece jenom označil za lehce podprůměrné. Málem bych zapomněl na postavu Howieho, který občas vykouzlil neskutečné hlášky. Wishcraft má k dokonalosti daleko, ale já bych ho tak úplně neodsuzoval. Dle mého jde o průměrnou podívanou, která zůstala někde na půli cesty mezi komedií a hororem…

Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat