0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

8. 3. 2018

Quella villa accanto al cimitero (1981)


Staré domy u hřbitova nejsou zrovna ideálním místem k bydlení. O čemž se sami přesvědčíte v tomto Fulciho filmu…


Norman Boyle se společně se svou ženou Lucy a malým synkem Bobem přestěhují z New Yorku do malého městečka New Whitby v Nové Anglii. Norman zde dostal práci po svém bývalém kolegovi, který měl údajně zavraždit svou milenku a následně spáchat sebevraždu. Jejich novým domovem se má stát starý dům u hřbitova, který mezi místními nemá zrovna dobrou pověst. To však noví nájemníci netuší a realitní pracovnice jim to ostatně zamlčí. Že z jejich domem není všechno v pořádku, si však záhy všimnou sami. Slyší podivné zvuky a sténání, no a malý Bob jim vykládá o mladé dívce Mae, která chce, aby ihned odešli. Rodiče mu samozřejmě nevěří, ale brzy sami zjistí hrůznou pravdu o tomto místě. Norman totiž do rukou dostane spisy, ve kterém se píše o jednom z předchozích majitelů jejich domu, jistém doktoru Freudsteinovi. Ten měl být vyloučen svými kolegy z jejich středu poté, co prasklo, že prováděl hrůzné nelidské experimenty na lidech. Že by snad v jejich sklepení přebývalo ZLO, které touží získat do svých spárů každého, kdo překročí práh starého domu…?




Český název: Dům u hřbitova
Režie: Lucio Fulci
Rok výroby: 1981
Délka: 87 min
Země: Itálie
Alternativní název: The House by the Cemetery

Hrají:
Paolo Malco...(Dr. Norman Boyle)
Catriona MacColl...(Lucy Boyle)
Giovanni Frezza...(Bob Boyle)
Ania Pieroni...(Ann)
Giovanni De Nava...(Dr. Freudstein)
Silvia Collatina...(Mae Freudstein)
...a další



Dům u hřbitova se mi do rukou dostal jako poslední z Fulciho slavné Gates of Hell trilogy. Brána do záhrobí byla v mých očích docela kvalitní podívanou, která ode mně dostala 70%. Páter Thomas byl rovněž dobrým filmem, ale spíše mě okouzlil několika scénami, než jako celek a i z toho důvodu jsem mu dal 60%. No a i tento film dokázal udržet velmi solidně nastavenou laťku. A to i přesto, že je mnohými pasován do role jednoho z těch slabších Fulciho filmů. Já osobně byl spokojený. Příběh se mi líbil, ubylo zbytečných nelogičností a atmosféra taky nebyla vůbec špatná. 

Což je v mém případě vždy velice důležité. Fulci měl totiž vždy na rozdíl od takového Argenta dost značné výkyvy ve svých filmech, ale tady si mě získal na svou stranu. Samozřejmě že za to mohla hlavně slušná dávka brutality a povedené gore. Po této stránce si nemůžu stěžovat. Je ovšem pravda, že více mordů bych určitě nepohrdl. Starý dům byl působivým prostředím tohoto příběhu a především pak scény odehrávající se v jeho sklepení. Jediné co bych snad trochu více vytknul, byly ty pasáže s malou holkou. Bez té bych se klidně obešel. Stejně tam byla více méně na hovno…

Co se hereckého obsazení týče, tak Catriona MacColl byla zjevně velkou Fulciho oblíbenkyní, protože to už je snad čtvrtý film, ve kterém jsem na ní narazil. Většinou však její postavy měly jepičí život. Ani Ania Pieroni pro mě nebyla žádnou neznámou, protože se objevila v několika Argenových filmech. Její vražda patřila k tomu nejlepšímu, co mi tento film nabídl. Pak tu máme toho malého fakana, který mi pil krev už v novějším Manhattan Baby. Nechápu, co na něm režisér viděl. Quella villa accanto al cimitero tak sice není žádná pecka, ale pořád jde v rámci Fulciho tvorby o lehký nadprůměr.


Hodnocení:
70% 

Žádné komentáře:

Okomentovat