Druhá z Matek našla své útočiště v New Yorku…
Rose získá od starožitníka Kazaniana velmi podivnou
knihu „Tři matky“, ve které popisuje
její autor jistý doktor Varelli tři zlovolné bytosti (Matky) nositelky zla,
které se v dávných časech snažily ovládnout svět a on jim poskytl útočiště
v podobě tří budov, které sám postavil. V knize jsou dále popisovány
klíče, díky kterým se dá k jednotlivým Matkám dostat. Rose si
z hrůzou uvědomí, že jedna z budov se nahází v New Yorku a ona
sama v ní nyní bydlí. Rozhodne se o svém objevu informovat svého bratra,
který žije a studuje v Římě a pustí se do pátrání na vlastní pěst.
Mark skutečně její dopis obdrží, ale ještě než si jej
stačí přečíst, udělá to za něj jeho přítelkyně Sara. Ta je však vzápětí
brutálně zavražděna ve svém bytě a Mark nachází už jen její tělo a roztrhaný
dopis. Ihned se tedy vydává do New Yorku, ale i zde na něj čeká nemilé
překvapení. Jeho sestra Rose zmizela a většina obyvatel domu, ve kterém bydlí,
se chovají velice podivně. Rozhodne se celé věci přijít na kloub, ale nevědomky
se tak i on vystavuje obrovskému nebezpečí, které zde na něj čeká…
Český
název: Trojice smrti
Režie:
Dario
Argento
Rok
výroby: 1980
Délka:
107
min
Země:
Itálie
Hrají:
Leigh McCloskey...(Mark Elliot)
Irene Miracle...(Rose Elliot)
Eleonora Giorgi...(Sara)
Daria Nicolodi...(Elise De Longvalle Adler)
Feodor Chaliapin Jr...(Profesor Arnold / Dr. Varelli)
Veronica Lazar...(sestra / Mater Tenebrarum - Matka
temnoty)
...a další
Když se v roce 1977 rozhodl Dario Argento
společně se svou tehdejší partnerkou a matkou jeho dcery Asii Darii Nicolodi
natočit trilogii o třech sestrách / Matkách neměl ještě ani tušení, že mu to
bude trvat dlouhých 30 let. Přitom hned první Suspiria pojednávající o Mater
Suspiriorum (Matce vzdechů) se dočkala velkého diváckého ohlasu. Děj
odehrávající se na baletní škole v německém Freiburgu učaroval především
až hypnotizujícím vizuálním provedením a podmanivou hudbou, na které Argento
spolupracoval se skupinou Goblin. Daria Nicolodi mu tehdy pomáhala především se
scénářem. Za tři roky tedy vznikl tento druhý díl, který si vzal na mušku
druhou z Matek nejkrutější Mater Tenebrarum (Matku temnoty). No a teprve
po 27 letech Dario Argento svou trilogii zakončil v Římě, kde se děj točil
okolo Mater Lachrymarum (Matce Slz), filmem La terza madre.
Bohužel Inferno se ke mně dostalo až jako poslední,
ale to nemá na můj úsudek vůbec žádný vliv. Všechny tři filmy jsou svým
způsobem specifické něčím jiným a každý z nich na mě udělal dojem něčím
jiným. Což v podstatě znamená, že se mi všechny Matky líbily skoro na vlas
stejně. Na rozdíl od některých považuji celou trilogii za nadprůměrnou
podívanou a odnáším si z ní opravdu převážně jen dobré pocity. Zatímco
Suspiria mě okouzlila hlavně po vizuální stránce, Inferno dost přitvrdilo a
nabídlo mi ponuřejší atmosféru. Navíc zde bylo k vidění mnohem více mord
scén, z nichž některé byly opravdu znamenité a nejednoho diváka u nich
jistě nepříjemně zamrazí.
Samozřejmě nesmí chybět ani několik nechutností a gore
scén. Taková scéna se sklem coby improvizovanou gilotinou, nebo noční setkání
s krysami – přesně toto považuji za vrchol tohoto filmu. Trošku mi sice
vadila jistá forma nelogičnosti v některých situacích, ale nad tím jsem
protentokrát mávl rukou. Navíc se dočkala i samotná Daria Nicolodi, která si
zde tentokrát zahrála ve vedlejší roli a i její osud byl velice zajímavý. Však
sám asistent producenta Lamberto Bava prohlásil, že po natáčení měl panickou
hrůzu z koček (zůstat s nějakou v jedné místnosti pro něj bylo
na nějakou dobu nemyslitelné).
Inferno je
v konečném zúčtování velice slušným filmem, který nám nabídne nejen
solidní atmosféru, ale i několik nezapomenutelných scén (situací). Nadprůměrná
podívaná, která si i po tolika letech zcela po právu zaslouží velkou diváckou přízeň.
Hodnocení:
80%
Žádné komentáře:
Okomentovat