0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

25. 3. 2012

Man-Thing (2005)

Legenda říká: „Nesmíš se bát!“
Do městečka uprostřed bažin s příhodným názvem „ U vody“ přijíždí nový šerif, který se musí ihned zapojit do pracovní činnosti. Místní aktivisté totiž vehementně protestují proti ropné společnosti Schist, která postavila v močálech těžební věže a znečišťuje okolí. Navíc se dozvídá, že zde záhadně zmizelo několik lidí (mezi nimi i bývalý šerif). Místní ho varují před seminolskou legendou o přízraku, který se probudil k životu. Šerif Williams však této „báchorce“ nevěří a zaměřuje se na místní individua. Brzy však pozná na vlastní kůži, že mít strach se v těchto místech nevyplácí…



Český název: Duch bažin
Režie: Brett Leonard
Rok výroby: 2005
Délka: 97. min
Země: USA/Austrálie

Hrají:
Matthew Le Nevez …………..(Šerif Kyle Williams)
Rachael Taylor ………………(Teri Elizabeth Richards)
Jack Thompson ………………(Frederic Schist)
Rawiri Paratene ………………(Pete Horn)
Robert Mammone …………….(Mike Ploog)
…a další



K vytvoření tohoto filmu vedla režiséra Leonarda stejnojmenná komiksová předloha, kterou jsem bohužel nikdy neviděl a tak nemůžu posoudit, do jaké míry se jí tento snímek držel. I přes velmi nízké hodnocení, které tento kousek na internetu má, se zde dá nalézt několik zajímavých okamžiků, které určitě stojí za zhlédnutí. Bohužel jich není zas až tolik, abych s tím podprůměrným procentuálním hodnocením nesouhlasil.

U podobných filmů jenž se snaží opírat o nějaké legendy (ať už pravdivé či fiktivní) hodně záleží na vytvoření správné atmosféry, která diváky připoutá k obrazovce. Tady však na ní jaksi pozapomněli, protože až na pár záblesků jsem jí povětšinu času postrádal. Jisté náznaky tu sice byli, ale necítil jsem z toho onu pověstnou šťávu (napětí), při kterém by se mi měli ježit hrůzou chlupy. Přitom začátek vypadal docela slibně, jenže nepříliš zdařilý výběr hereckého osazenstva a slabé digitální efekty vzali za své.

Po celou dobu jsem s nadějí očekával, kdy už konečně uvidím bažinný přízrak v celé jeho kráse a když k tomu došlo, nestačil jsem zírat (ne to není pochvala). Dokud byli vidět jen jeho výhonky ještě to ušlo, ale jakmile jsem se mu zadíval do ksichtu, bylo zle. Tohle mě mělo jako vystrašit? Kdy už konečně amíci pochopí, že s dementními digitálními efekty nemají nikdy šanci uspět? Naštěstí to alespoň trochu zachránili scény, kdy za pomocí svých výrůstků „vysaje – usmrtí“ své oběti. Tohle se mi líbilo asi nejvíc.

Dále bych chtěl pochválit dvojici lehce dementních bratrů, kteří mě občas dokázali vážně rozesmát. Ti dva byli jediní, kdo za něco stál. Opravdu jsem nepochopil onu účast plešatého indiána- záškodníka, který tam dle mého názoru raději neměl co dělat. Další velkou chybou vidím neschopnost tvůrců udržet delší čas onu ponurost, kterou se snažili tmou a nazelenalou mlhou uprostřed bažin vytvořit. Když už se totiž začalo dít něco zajímavého, tak kamera buďto dostala zákal a prd bylo vidět, nebo to přerušil střih. No nevím, někdo to možná bude vychvalovat, ale mě tohle stačilo vidět jednou.


Hodnocení:
30%

Žádné komentáře:

Okomentovat