Argentina nenabízí turistům pouze krásné vodopády a hory, ale i pěkně horké chvíle a boj o holý život… |
Dvě mladé Američanky Stephanie a Ellie vyrážejí na kolech napříč argentinským venkovem. Drsná příroda, nádherné vodopády a místní krasavci jsou obrovským lákadlem pro spousty mladých děvčat, ale musejí si dávat pozor, aby jejich portréty brzo nevisely na místních tabulích a sloupech s nápisem nezvěstná. Tato země totiž kromě své krásy skrývá i různá nebezpečí! Obě děvčata to brzy poznají na vlastní kůži a nebude to jen ostrá pálenka, na co v životě nezapomenou. Po probouřené noci jim ujede autobus a ony jsou tak nuceny zůstat v malém městečku o něco déle. Rozhodnou se pro malý výlet do přírody, kde se chtějí nerušeně oddávat opalování svých vybledlých tělíček. Následnou hádku a rozdělení si budou obě vyčítat do konce svých životů. Zatímco Stephanie pokračuje dál na kole, Ellie zůstává na břehu překrásného vodopádu. Když se však po nějaké době vrátí Stephanie zpátky, svou přítelkyni zde už nenajde. Vyplašená a zoufalá dívka se pokouší o podivném zmizení informovat místního policistu Calva, ale ten se jí jen vysměje. Stephanie začíná mít podezření, že její kamarádku někdo unesl, nebo nedej bože zabil a pustí se do pátrání na vlastní pěst…
Český název: Ztracená v pustině
Režie: Marcos Efron
Rok výroby: 2010
Délka: 91. min
Země: USA / Argentina / Francie
Hrají:
Amber Heard ………….(Stephanie)
Odette Yustman………..(Ellie)
Karl Urban …………….(Michael)
César Vianco ………….( Calvo)
Michel Noher …………( Chucho)
…a další
Osobně miluju cestování po světě, ale nevím, jestli bych za velkou loži vypadl jen tak sám s kamarádem. Zvláště pak na kolech, protože cyklistika nepatří mezi moje nejoblíbenější sporty. Tu a tam si vyrazit na pivko, proč ne, ale cestování v horách? Film samotný mě zaujal především nádhernou krajinou, kvůli které bych se chtěl někdy do Jižní Ameriky podívat. Jenomže pěkné hory a vodopád ještě neudělají z filmu parádní podívanou, zvláště když se tvůrci pokouší o „remake“ snímku, který jsem viděl zrovna nedávno.
I zde se může pán režisér opřít o dvě pohledné herečky, které zachraňovaly, co se dalo. Pravda především svými ladnými křivkami. Efron se nesnažil pouze kopírovat, ale divákům chtěl nabídnout i něco navíc, jenže právě zde byl největší kámen úrazu. Přesun z Francie do Argentiny by vůbec nevadil, protože oba venkovy působily docela drsným dojmem – všudy přítomná chudoba, špína, nevlídní obyvatelé, podivné chování pánů policistů, jenže zde se tvůrci snažili být až příliš moc akční a nadělali spousty viditelných chyb.
Nechtěl bych pouze poukazovat na zaryté žánrové klišé, protože to se objevuje snad v každém druhém filmu a zvláště v těch amerických. Už jsem si na to tak nějak zvyknul a spíš by mě překvapilo, kdyby se neobjevilo. Nestartující auta, divné chování hlavních postav, atd.- to není nic nového, spíše jsem téměř po celou dobu postrádal nějakou pořádně ponurou atmosféru s větší dávkou napětí. Snad až ke konci filmu přišlo menší zlepšení, ale nebylo už pozdě?
Právě absence pořádné atmosféry nemůžu překousnout asi nejvíc. Zatímco snímek z roku 1970 stavěl na svém psychologickém pojetí a vyzařoval jakési kouzlo, které mě dostalo – tak tento remake neměl nic z toho. Navíc mi přišlo, že režisér vlastně ani pořádně netušil, jaký žánr vlastně točí. Finální rozuzlení bylo sice mírným oživením a konečně se na scéně objeví i dlouho očekávaná krev, na můj vkus to však bylo až moc přímočaré a okaté. „Prostě teď se rozběhneš, on po tobě bude střílet, ty se schováš, pak se pobijete a naběhnou titulky…“
Celkem mě překvapilo, do jaké role se tentokrát dostala rebelka Amber Heard a jak jí zvládla. Tuhle slečnu mám zafixovanou především jako nadrženou rebelku bez trošky studu. Tady se držela zprvu v pozadí a dostávala na frak od své kolegyně Odette Yustman. Ta vyměnila focení do časopisů za hereckou kariéru a v první polovině patřila k ozdobám tohoto snímku. Čehož si samozřejmě všímal i kameraman Gabriel Beristain. Ten nabídl především pánům několik velice detailních záběrů na těla obou dívek.
Hodnocení:
Slabších 50% -spíše tak 45%
Žádné komentáře:
Okomentovat