0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

22. 12. 2016

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007)

 Johnny Depp coby ďábelský holič s pěkně ostrými břitvami a touhou po krvavé pomstě, v hororovém muzikálu Tima Burtona.

Benjamin Barker byl nespravedlivě odsouzen k mnoha letům v dalekém vězení, jeho žena údajně spáchala sebevraždu a malá dcerka skončila v poručnictví soudce Turpina, muže který jej odsoudil. Nyní se mu po 15 letech podařilo tajně vrátit zpět do Londýna. Změnil si jméno na Sweeney Todd a začal se opět živit jako holič. Útočiště mu poskytla paní Lovett, majitelka obchodu s masovými bochánky na Fleet Street. On však tajně spřádá plán krvavé pomsty všem, kteří mu kdy ublížili a hodlá dostat svou dceru Johannu ze spárů svého úhlavního nepřítele. Aby nalákal zákazníky, musí se nejprve vypořádat se svým největším konkurentem Pirellim a posléze mu už nic nebrání, aby se jeho stříbrné břitvy zalily krví. Tedy ještě je potřeba vyřešit, co s těly obětí – ale ani to nebude žádný problém…



Český název: Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street
Režie: Tim Burton
Rok výroby: 2007
Délka: 116 min
Země: USA / Velká Británie

Hrají:
Johnny Depp...(Sweeney Todd)
Helena Bonham Carter...(paní Lovett)
Alan Rickman...(soudce Turpin)
Timothy Spall...(Beadle)
Jayne Wisener...(Johanna)
Jamie Campbell Bower...(Anthony)
Ed Sanders...(Toby)
Sacha Baron Cohen...(Pirelli)
...a další


No, že by to byla zrovna nějaká velká bomba se říci nedá. Docela jsem se u toho místy i pobavil, ale zároveň se dost často i nudil. Mám rád filmy Tima Burtona a Johnny Depp patří mezi moje velké oblíbence – ovšem to už se nedá říci o muzikálech, operách a jim podobným...S hororovými muzikály však moc zkušeností nemám a těch pár co jsem viděl (Repo a Cannibal Musical) se mi docela líbili. Takže jsem prostě musel dát šanci i tomuto kousku. Vím, existuje hned několik starších variací na známý příběh o pomstychtivém holiči, ale ty jsem zatím přešel bez povšimnutí.

Zpívající pasáže jsou dobré, pokud si k tomu nepustíte české titulky. Některé překlady byli totiž
totální katastrofa. Johnny byl skvělý jako ostatně vždy, ale zároveň byla i jeho postava jedinou, která mě dokázala pořádně zaujmout. Samozřejmě kromě mladičké Jayne Wisener, ale ta se tady bohužel nesvlíkla – tak jak tomu bylo v jediném filmu, který jsem s ní dosud viděl). Docela mě překvapila životní partnerka Tima Burtona Helena Bonham Carter – která ač těhotná, si vedla docela slušně. Samozřejmě nesmím opomenout ani Alana Rickmana, který předvedl svůj standardní výkon. No a filmový Borat – klasika jako vždy. Sacha Baron Cohen je prostě borec.

Hororová podstata filmu tu dostala docela dost prostoru a místy se skutečno podařilo navodit velice zajímavou atmosféru. Bohužel ty efekty s podříznutým hrdlem, byli pěkně suché a podle mého i zbytečně přitažené za vlasy. Stříkající krev – nu proč ne, ale všeho moc škodí. Navíc mi to neustálé vraždění dalších a dalších lidí – přišlo po nějakém čase taky už dost nudné a fádní. Mno a ty masové bochánky prostě mňamka. Hlad je svině a v době bídy se dá sežrat všechno (minulost mluví za vše, hlavně na venkově (východním) v dobách války, nebyl kanibalismus žádné tabu…). Ďábelský holič z Fleet Street tak rozhodně nezklamal, ale ani jsem si z něj nesedl na zadek. Prostě o trochu lepší průměr. Tim Burton už natočil lepší filmy. 

Hodnocení:
60% 

Žádné komentáře:

Okomentovat