0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

14. 12. 2016

1408 (2007)

 Pokoj 1408 skrývá hrůznou minulost. Spisovatel John Cusack však hodlá dokázat, že jde jen o další podvrh. Netuší však, jak šeredně se mýlí…

Mike Enslin sice nepatří mezi nejúspěšnější spisovatele, ale na nedostatek práce si rozhodně nemůže stěžovat. Od smrti své dcery se snaží rozptýlit tím, že objíždí nejrůznější děsivá místa a ve svých knihách jim uděluje body strachu, aby tak navnadit své čtenáře. Jenomže většina těchto hřbitovů, hotelů a domů jsou stejně podvrh ziskuchtivých majitelů. Když se mu dostane do rukou pohlednice s hotelem Dolphin v New Yorku, rozhodne se za každou cenu prozkoumat nechvalně proslulý pokoj 1408. Podle historických faktů se v něm odehrálo několik sebevražd a desítek přirozených úmrtí, které zapříčinili, že majitelé tento pokoj vyřadili z provozu. I přes veškerou snahu a varování ředitele hotelu Olina, se Mike rozhodne ubytovat právě v tomto pokoji a nakonec se mu to i povede. Zatímco on je přesvědčený, že jde jen o další podvrh, zaměstnanci hotelu mu nedávají žádnou šanci, přežít ve zdraví následují noc. Vždyť v tomto pokoji nikdo nevydržel déle než hodinu. Zpočátku se zdá, že jde skutečně jen o další báchorku, ale brzy začnou hodiny odpočítávat šedesát minut, během kterých Mike Enslin pozná pravou tvář pekla…



Český název: Pokoj 1408
Režie: Mikael Håfström
Rok výroby: 2007
Délka: 112 min
Země: USA

Hrají:
John Cusack...(Mike Enslin)
Samuel L. Jackson...(Gerald Olin)
Mary McCormack...(Lily)
Jasmine Jessica Anthony...(Katie)
Tony Shalhoub...(Sam Farrell)
...a další


Pro mě je tohle hodně zvláštní film. V hodně věcech mne velmi mile překvapil, ale zároveň i zklamal. Ze začátku to byla příjemná duchařina s velkou parádou, kdy se po příchodu Cusacka do hotelové pokoje rozpoutá opravdové psycho. Místy jsem se dokonce přistihl, že děj doslova žeru. Solidní atmosféra nabrala na síle a divákům pomalu začali stávat chlupy na těle. Režisér dokázal skvěle gradovat napětí a právě tento fakt vybízel k opravdu nezapomenutelné podívané. Několikrát jsem se dokonce přistihl, že sedím jak zařezaný a hltal jsem každou další scénu.

Jenže čím více se blížil konec, tím se v tom režisér začal zamotávat. Místo aby to za včas utnul a sklidil můj plný obdiv, nabídl mi snůšku jakýchsi alternativ, které už neměly ani hlavu ani patu a stala se z toho doslova přehlídka nesmyslů. Pomalu ale jistě jsem se začal už nesmírně těšit, až naběhnou závěrečné titulky a já si zajdu zapálit cigáro na uklidnění. Už dlouho jsem neviděl u nadprůměrného filmu, takhle hnusný konec. Nevím, knihu od Kinga jsem nikdy nečetl, takže nevím zda to tak bylo skutečně myšleno, nebo se nechal režisér až moc strhnout svou fantasií.

Herecký výkon Johna Cusacka byl však naprosto famózní. Proměna jeho postavy jakbysmet. Z vyrovnaného spisovatele, který nevěřil na nadpřirozené síly až v totální trosku snažící se zachránit nejen holý život, ale i zbytky svého zdravého rozumu. Viděl jsem oba alternativní konce, ale ten s lepším závěrem, se mi nakonec přece jenom líbil o něco více. A to mám jako správný hororový fanda samozřejmě raději ty špatné. No nic, nechci vám více kazit zážitek z filmu, protože jak vidno jde o velice oblíbený film. Určitě budete mít jiný názor než já, ale mě se prostě závěrečná část moc nelíbila. I proto jdu nakonec s hodnocením dolů.  

Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat