0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

20. 12. 2016

Grindhouse: Death Proof (2007)

Kurt Russell si rád hraje s pěknými děvčaty. Nikoliv však v posteli nýbrž na prašných cestách a ze všeho nejraději je za pomocí svého auta, posílá na onen svět…


Tři mladá děvčata vyráží na dámskou jízdu a po cestě se rozhodnou ještě naposledy zastavit v oblíbeném zapadlém baru, kde si chtějí pokecat s kamarády a sehnat trochu trávy. Večer plný alkoholu, sexuálních narážek a muziky z jukeboxu je v plném proudu. Zde se seznamují s postarším Mikem, který se údajně živí jako dubbler a filmový kaskadér. Vlezlý chlapík zde však rozhodně nepřišel s dobrými úmysly. Jeho největší vášní je totiž jeho nadupaná kára, rychlá jízda a před vůní benzínu dává přednost pachu smrti…



Český název: Auto zabiják
Režie: Quentin Tarantino
Rok výroby: 2007
Délka: 114 min
Země: USA

Hrají:
Kurt Russell...(Mike)
Sydney Tamiia Poitier...(Julia)
Rosario Dawson...(Abernathy)
Zoë Bell...(Zoë Bell)
Tracie Thoms...(Kim)
Vanessa Ferlito...(Arlene)
Mary Elizabeth Winstead...(Lee)
...a další


Filmový projekt Grindhouse režisérského dua Quentina Tarantina a Roberta Rodrigueze byl natočený především jako pocta filmovým akčním a hororovým béčkům. Mezi diváky byl přijat celkem kladně, ale svým způsobem je rozdělil na dva tábory. Zatímco ti první jsou z obou filmů docela na větvi (Planetu teror mají údajně raději), tak já patřím k těm, jenž nenadchnul ani jeden. Oba na mě zapůsobili spíše negativně a opravdu velmi těžko se mi hledají vůbec nějaké klady. Přiznám se, že jsem se zprvu díval na Death Proof v anglickém jazyce, ale zhruba po 25 minutách jsem to byl nucen znechucením vypnout a raději jsem přešel na češtinu. No a moc lépe jsem si nevedl ani potom.

Především bych chtěl upozornit, že tento díl je spíše černá komedie a v mých očích i nejslabší režisérův film. Protože za celých těch 114. minut to celé bylo vesměs jen o kecání o sexu a přehlídka sprostých slov. Což možná na jednu stranu nemusí být pro někoho vůbec žádnou překážkou, ale já měl od toho úplně jiné očekávání. Když si vezmu rozhovory obou bandiček těch bab, tak to bylo vlastně celé o hovnu. Přece jenom už jsem vyrostl z těch pubertálních řečí a film mě místy neskutečně nudil. Nepomohlo ani to, že tu hrálo několik opravdu pěkných hereček.

Jediná scénka byla dobrá ta, když rozsračkoval ty první holky. Ty zpomalené záběry na nehodu jsem si docela užil. Ta druhá honička mi přišla, jak vystřižená z bondovek a dost nelogická. Tarantino prostě ztratil v mých očích onu jiskru, která jinak zdobí většinu jeho filmů. A to mám jeho tvorbu docela rád. Ale tady jsem mu tu lacinou zábavu a nudné pasáže prostě nesežral. Takže je mi líto, ale celé Grindhouse je pro mě zbytečná ztráta času. Znám mnohem lepší černé komedie i filmy jenž se snaží být poctou starým béčkům. Jediný Kurt totiž snesl přísnější měřítko a díky němu jsem se na to vůbec dodíval až do samotného konce.

Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat