0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

4. 12. 2016

Reaping, The (2007)

Ztratila víru v boha, přesto jí venkované poprosí o pomoc, protože jejich městečko údajně postihne deset egyptských ran. Pravda je ovšem mnohem děsivější...

Bývalá misionářka Katherine se před léty odvrátila od své víry v boha. Zapříčinila to tragická smrt její rodiny v Súdánu a od té doby se snaží za pomocí vědy vyvrátit náboženskou podstatu v podobě „zázraků“ po celém světě. Společně se svým kolegou Benem je kontaktována mladým učitelem Dougem, který pochází z venkovského městečka Haven. Místní řeka se zbarvila do ruda a místní obyvatelé za to chtějí zlynčovat mladou náctiletou dívku Loren, která měla údajně na břehu řeky před pár dny zavraždit svého bratra. Obyvatelé městečka dívku viní z toho, že svým činem na všechny přivolala deset egyptských (božích) ran. Skeptická Katherine se tedy vydává s Benem na místo a velmi záhy se v ní začnou probouzet vážné pochyby. Ani se jí tak nevrátila víra v boha a stále pochybuje o tom, že jde o boží trest, ale spíše začne poodhalovat hrůznou pravdu tohoto místa…



Český název: Krvavá sklizeň
Režie: Stephen Hopkins
Rok výroby: 2007
Délka: 99 min
Země: USA

Hrají:
Hilary Swank...(Katherine)
Idris Elba...(Ben)
David Morrissey...(Doug)
AnnaSophia Robb...(Loren McConnell)
Stephen Rea...(otec Costigan)
...a další


Filmy s náboženskou tématikou mi nikdy zrovna moc nepřirostli k srdci (jsem nevěřící), ale poslední dobou v nich začínám stále častěji nalézat zalíbení. Ovšem jen co se hororového žánru týče – na návštěvy kostela a modlení rovnou zapomeňte. Přece jenom mi některé kousky dokázali nabídnout docela zajímavý děj a i přes svou nelibost jsem se nad tím dokázal povznést a film si užít. Krvavá sklizeň se může v klidu zařadit mezi ně, přestože jde o trochu rozporuplný kousek. To ovšem v žádném případě neznamená, že by byl špatný!

Začátek mi připomínal spíše nějakou detektivku s náboženským podtextem, ale postupem času se to docela rozjelo. Hlavně po příjezdu Hilary a jejího parťáka ke krvavé řece. Stephen Hopkins mi už několikrát dokázal, že umí vytvořit zajímavou atmosféru (několik jeho filmů jsem už měl tu čest vidět) a ani tentokrát mě nezklamal. Zvláště pak v první polovině filmu jsem se nechal dějem doslova pohltit a celkem jsem si to i užíval. Na první pohled poklidné městečko začne být znenadání sužováno egyptskými ranami a zvláště pasáže s mrtvými žábami a napadeným dobytkem (útok býka) jsem si dokázal opravdu vychutnat.

Bohužel ke konci filmu se dobrý námět zvrhl v menší přehlídku nešťastného klišé. Digitální roj kobylek i přehnaný ohnivý déšť z nebes mi přišli docela k smíchu. Vlastně poslední čtvrthodina
znehodnotila v mých očích dosavadní děj a výrazně snížila celkové hodnocení. Krvavá sklizeň je tak pro mne jen lepším průměrem, který měl slibný leč pomalý rozjezd, svižný prostředek a doslova tragický konec. Hilary Swank si však zaslouží uznání, protože předvedla opravdu solidní herecký výkon. To samé se však dá říci i o tehdy začínající mladé slečně (AnnaSophia Robb), která jí velmi dobře sekundovala.

Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat