0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

27. 8. 2012

Killing Floor, The (2006)

Hledá náměty a příběhy, které by v něm vyvolaly děs - jenže se stane, že ho dostihne jeho noční můra!

Každý z vás snad touží po velkém domě, bazénu, spoustě peněz a práce, která dobře vynáší a baví vás. Přesně takový je i David Lamont. Je velice vytížený obchodník a knižní vydavatel. Pokud napíšete dobrý námět a povídku s hororovým námětem, jste jeho člověk. Jeho největším mínusem je jeho namyšlenost a spousta peněz. Tím pádem si velice vybírá a nedává tak šanci a prostor novým začínajícím spisovatelům (což je celkem škoda).


Český název: Patro smrti
Režie: Gideon Raff
Rok výroby: 2006
Délka: 94 min
Země: USA

Hrají:
Marc Blucas ... ( David Lamont)
Shiri Appleby ... ( Rebecca Fay)
Reiko Aylesworth ... ( Audrey Levine)
John Bedford Lloyd ... ( Detective Martin Soll)
Jeffrey Carlson ... ( Jared Thurber)
...a další

Zrovna si byl prohlédnout nový několika patrový dům, který je velmi rozlehlý a hlavně podkrovní byt (čtyři ložnice, velká koupelna a bazén) mu nabízí klid k práci. Při ranním běhu se seznamuje s krásnou Audrey, ze které se vyklube jeho sousedka, která bydlí ve třetím patře. Na počest koupení bytu uspořádá velkolepou párty, která však skončí hádkou se svým přítelem Garretem. Zatím šlo všechno až moc hladce a tak se ve filmu muselo logicky něco stát.

Davida kontaktuje detektiv Soll, který mu přišel oznámit, že syn předchozího majitele, jenž zemřel v tomto bytě, si na byt dělá nárok. Brzy nato se začnou dít divné věci, David najde ve svém bytě na zemi ležet obálku s fotkami, na kterých je nějaká mrtvola. Potom přijdou na řadu divné telefonáty a pocit, že ho někdo sleduje nejen na ulici, ale i v noci v jeho pokoji. David začíná propadat šílenství, paranoie jeho osobní i pracovní život má velké trhliny. Jediný, kdo při něm plně stojí je sekretářka Rebecca. David začne pátrat, kdo může být jeho tajemnou noční můrou, a to co zjistí, bude velice překvapivé.

Režisér Raff vytvořil krimi thriller s hororovou atmosférou, který nás ze začátku seznamuje vlastně se sebevědomým mužem, jenž svým způsobem pohrdá všemi okolo a jediné, co ho zajímá, je vydělání peněz. Nezáleží mu na dobrých mladých začátečnících, kteří můžou být lepší než už ostřílení spisovatelé. Pokud nenajde hned na začátku nějaký náznak, který by ho zaujal, zahodí jejich díla do kouta. Flirtování s krásnou Audrey bere jen jako zábavu a jeho chování se změní, až když začne chodit tajemná pošta a telefonáty. Někomu se podařilo zastrašit pana dokonalého, a to se mu nelíbí. Potom už následuje paranoia, zdravý rozum jde stranou. Tohle všechno celkem dobře skloubil režisér do jednoho, inspirován několika jinými filmy. Upozorňuje tak na spousty lidí ve skutečném světě, kteří by potřebovali dostat lekci.

Zajímavý, ale nudný začátek vystřídal svižný prostředek filmu, který byl konečně zpestřením a zaujal moji pozornost. Pořád jsem čekal, co se bude dít, a to co mi bylo nabízeno se mi líbilo. Musel jsem trochu víc přemýšlet a hodně mých tipů, jak to bude pokračovat, zmizelo do ztracena, protože zvraty, které jsem viděl, bych nečekal. Potom ale přišel trochu divný konec a konečné shrnutí a vysvětlení celého filmu mě trošku zklamalo. Neříkám, že by to bylo špatné, ale moje představy byly rozmetány a filmaři mi nabídli informace, které mi do sebe nezapadaly, i když jsem film sledoval pečlivě. Ne že by jich bylo moc, ale nějak mi to nesedělo.

Herecké obsazení bylo celkem kvalitní a některé tváře mě velice potěšily. Co se týká výkonů, budu trochu skeptický. Kromě hlavního hrdiny a postavy Audrey na mě působily dost křečovitě.

Davida hrál lamač ženských srdcí ze seriálu Buffy Marc Blucas. Jeho postava byla klíčová pro celý film, on ji zvládl velmi dobře. Vidět jste ho mohli ve filmech Údolí stínů, They či v již zmiňovaném seriálu Buffy, přemožitelka upírů.
Krásnou a uhrančivou Audrey si zahrála hvězda seriálu 24 hodin či Pohotovost Reiko Aylesworth, kterou jste měli možnost vidět i ve filmech Aliens vs. Predator 2 nebo Magma.

Hodnocení:
Jedná se o povedený snímek, který ve mně mísil různé pocity. Dobré herecké obsazení a prostředek filmu si zaslouží 60%.

Žádné komentáře:

Okomentovat