0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

17. 9. 2022

A Quiet Place Part II (2020)

Mlčet a být zcela potichu je pro mnohé lidi problém i v normálním životě, natož když máte ve své blízkosti mimozemské vetřelce…

Lee během obrany své rodiny a farmy bohužel nepřežil, mimozemští vetřelci byli nad jeho síly, ale jeho oběť nebyla marná. Žena Evelyn porodila a společně s dcerou Regan a synem Marcusem dokázali vyhrát boj o své životy. Její však jasné, že nepřežijí dlouho bez cizí pomoci a tak se společně se svými třemi dětmi vydává vstříc nebezpečnému světu tam venku. Podaří se jim narazit na svého bývalého souseda Emmetta, který však z tohoto setkání moc velkou radost nemá. Když Regan narazí v rádiu na frekvenci, která stále dokola hraje jednu a tu samou písničku, pochopí, že jde o vzkaz přeživších lidí, kteří se skrývají na nedalekém ostrově. Rozhodne se sama vydat hledat záchranu, zatímco zbytek rodiny bude schovaný ve své přechodném útočišti, ale čeká ji cesta plná nástrah a nebezpečí, které ji nehrozí jen ze strany mimozemských tvorů reagujících na jakýkoliv hluk, ale i od obyčejných lidí, jenž během cesty potká. Navíc má málo času, protože i ostatní členové její rodiny se záhy po jejím odchodu stávají terčem agresivních predátorů…



Český název: Tiché místo: Část II

Režie: John Krasinski

Rok výroby: 2020

Délka: 97 min

Země: USA

 

Hrají:

Emily Blunt...(Evelyn Abbott)

Millicent Simmonds...(Regan Abbott)

Noah Jupe...(Marcus Abbott)

Cillian Murphy...(Emmett)

John Krasinski...(Lee Abbott)

...a další


Když jsem se dozvěděl, že bude mít post-apokalyptické scifi drama s hororovými prvky Tiché místo pokračování, docela jsem se na něj i těšil. John Krasinski mě totiž prvním dílem dokázal docela zaujmout a já si jeho film oblíbil. Sice mi na něm určité věci vadily, ale samotná myšlenka i celkové provedení si mě získalo na svou stranu. Když potom sám prohlásil, že dvojku točit v žádném případě nechtěl, ale nechal se ukecat od své skutečné a zároveň i filmové manželky Emily Blunt, začal jsem být lehce nervózní, protože to byli první varovné signály…

 

Což se tak trochu potvrdilo kvalitou samotného příběhu dvojky. Jednička mě svým pojetím dokázala vtáhnout do děje, jak zpracováním, nápady tak i atmosférou. Dvojka z toho těžila a s moc novými nápady nepřišla. Tedy ano přišla, vzala nás z farmy do otevřeného světa, ale nevím, jestli to byla zrovna nejšťastnější volba, zvláště když s tím Krasinski dle mého nedokázal pořádně pracovat. Místo odpovědí na některé otázky se zrodilo množství otazníků a bohužel s tím přišlo i několik hluchých míst, které mi přišli nezáživné a s nimi i nelogická rozhodnutí/situace. To že rozdělil členy rodiny a každý z nich prožíval vlastní dobrodružství, mi zas až tolik nevadilo, ale mnohdy mi to přišlo jako zbytečné natahování celé stopáže.

 

V neposlední řadě i mě vadil samotný rating. Jako klidně se obejdu bez pořádného krveprolití, gore atd., ale když už tu umírá v některých scén spousta lidí, jen obyčejné odhození těla stranou mé choutky moc neuspokojí. Otevřený konec slibuje další pokračování, ale už nejspíš bez některých představitelů hlavních rolí a bez samotného režiséra. Což si nedokážu raději ani představit, protože to dle mého bude průser jako hrom. Zvlášť když se trojky hodlá ujmout někdo, kdo nemá s režírováním skoro žádné zkušenosti.

 

Jedničku jsem hodnotil jako nadprůměrnou záležitost, ale dvojka dle mého spadla do čistého průměru. Žádné závratné podívané jsem se nedočkal. Podívat se na tenhle film určitě dá, špatný není, ale já prostě čekal daleko víc.


Hodnocení:

50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat