0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

7. 9. 2022

Shut In (2022)

Zoufalá matka uvězněná ve staré spíži, musí bojovat nejen s časem, ale i nezvaným hostem, který je velkým nebezpečím pro její děti…

Vyléčená narkomanka a matka dvou malých dětí Jessica, žije ve starém domě, který zdědila. Nemá však peníze, aby si mohla dovolit platit nájem, ani na pořádné jídlo a tak se rozhodne přestěhovat. Nešťastnou náhodou však uvízne ve staré spíži a nemůže se dostat ven. V domě se však objeví její ex-přítel, který je pořád závislý na drogách i jeho kamarád pedofil Sammy. Propuká hádka a rozzuřený Rob Jessicu opět zavře do spíže. Dveře zatluče hřebíky, děti nechá napospas osudu a odchází z domu. Zoufalá matka se snaží dostat ven, malá Lainey se jí snaží v rámci svých možností pomoci, stará se o malého bratříčka, ale situace se vůbec nevyvíjí dobře. Venku propuká bouře a na prahu dveří se objevuje Sammy s nekalými úmysly. Jessica musí bojovat s časem a pokusit se ochránit svou rodinu za každou cenu. Jenomže jak ven ze spíže?



Režie: D.J. Caruso

Rok výroby: 2022

Délka: 89 min

Země: USA

 

Hrají:

Rainey Qualley...(Jessica)

Luciana VanDette...(Lainey)

Jake Horowitz...(Rob)

Vincent Gallo...(Sammy)

Aidan Steimer...(Mason)

...a další


Dřív než jsem se pustil do tohoto filmu, jsem si o něm zjistil pár informací, takže jsem tak nějak tušil, do čeho půjdu. Jelikož šlo minimalistický kousek odehrávající se na malém prostoru s minimem herců, nečekal jsem zázraky. Caruso ale vyloženě nezklamal a film jako celek se mi docela líbil. Mix thrilleru a drama lehce koketující i s hororovým žánrem se první polovinu pozvolna rozjížděl, ale vyloženě nenudil. Letmé seznámení s hlavní hrdinkou, jejími dětmi, drogově závislým ex-přítelem a jeho kamarádem pedofilem a šlo se na věc. Atmosféra začala houstnout především díky bezmoci matky a tím, co se odehrávalo za dveřmi.

 

Divák si musel vystačit hlavně s vedenými dialogy, emocemi a náznaky hrozícího nebezpečí. Míra násilí tu moc velká nebyla, ale takový šroubovák zabodnutý v ruce, nebo podpálená ruka taky vystačili k tomu, abyste hlavní hrdince začali fandit. Pár zvratů by se tu našlo, no do jaké míry byli povedené – to musí posoudit každý zvlášť. V závěru tohoto příběhu se lehce přitvrdilo, což jsem samozřejmě kvitoval s povděkem.

 

Rainey Qualley sice kvalit své matky herečky Andie MacDowell nedosahuje, ale za svůj výkon se určitě stydět nemusela. Sice mi zrovna dvakrát sympatická nebyla, ale roli zoufalé matky zvládla slušně a mě asi nejvíc mrzelo, že tu Vincent Gallo nedostal o něco více prostoru. Protože právě na něj jsem se těšil nejvíc. I on se ale v rámci možností podepsal pod průměrnou kvalitou tohoto filmu. Víc z toho asi vymáčknout nešlo. Takže spokojenost? Jo asi jo.


Hodnocení:

50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat