0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

1. 1. 2015

Gojira: Fainaru uozu (2004)


Dámy a pánové, nadešel čas se rozloučit. Finální bitva o planetu Zemi může začít!

Nekonečné války lidstva za pomoci strašlivých zbraní majících vliv na životní prostředí způsobilo, že počet lidí rapidně klesl a tak byli stvořeni mutanti mající lidskou podobu. Lidé a mutanti vytvořili světovou organizaci EDF (Earth Defense Force), která má chránit planetu za pomoci nejmodernější technologie. Gojira je jediným soupeřem, kterého se EDF dlouho nemohla zbavit. Teprve za pomoci bojového stroje Gotenga se jim na Jižním pólu povede obávaného protivníka navždy pohřbít do ledu. O čtyřicet let později přichází malé Shobijin s varováním, že brzy nastane rozhodující bitva mezi dobrem a zlem. V tu samou dobu se nad Tokiem objeví obrovská mimozemská loď, na jejíž palubě je rasa zvaná Xiliens. Nejprve to vypadá, že přicházejí v míru, ale několik odvážlivců prokoukne jejich lest a válka může začít. Mimozemšťané hodlají použít ke zničení Země většinu známých monster, ale nepočítali s uvězněnou Gojirou. 



Režie: Ryuhei Kitamura
Rok výroby: 2004
Délka: 125 min
Země: Japonsko / Austrálie / Čína
Alternativní název: Godzilla: Final Wars

Hrají:
Masahiro Matsuoka…(Ozaki)
Rei Kikukawa…(Miyuki Otonashi)
Don Frye…(Douglas Gordon)
Maki Mizuno…(Anna Otonashi)
Kazuki Kitamura…(The Controller of Planet X)
…a další

Toho se k 50. výročí zrodu kultovního monstra rozhodlo natočit poslední díl a divákům tak nabídnout důstojné rozloučení. Gojira / Godzilla si jej určitě zasloužila (však má taky svojí hvězdu na Hollywood Walk of Fame). I proto se rozpočet mnohonásobně navýšil oproti minulým dílům a bylo to znát. Do režisérského křesla usedl Ryuhei Kitamura, který osmadvacátému dílu chtěl nesmazatelně vtisknout svou stopu úspěšného režiséra, ale jestli se mu to povedlo, musíte posoudit sami. Závěrečný díl se totiž setkal s dosti rozporuplnými ohlasy a já s nimi musím bohužel souhlasit. Přestože jsem byl na konci docela spokojený s odvedenou prací, našel jsem tu i celkem dost slabin a asi nejvíce mě iritovala přemrštěnost scénáře a ne vždy povedené triky. 



Skalní fandy této série (mezi které se sám počítám) jistě potěšil úvodní „prostřih“ předešlými díly, které nám dali možnost čistě z nostalgického hlediska alespoň na malou chvíli zavzpomínat na „staré dobré časy“. I proto jsem byl velice rád, že se tvůrci nebáli a na scénu opět přivedli většinu známých Kaiju monster, které se již v minulosti stali soupeři Gojiře, nebo jsme je měli šanci vidět „sólo“ v jiných filmech. Totální destrukce papundeklových kulis tak mohla započít, no a že se bylo na co dívat. Jejich novější vzhled jsem samozřejmě kvitoval s povděkem. Trošku mě sice mrzelo, že Gojira tu v první polovině moc prostoru nedostala (kromě úvodního souboje), v čemž taky vidím hlavní nevyrovnanost zbytečně dlouhé stopáže.


Tvůrci se totiž dle mého názoru nechali zbytečně unést a do děje připletli mnoho vedlejších prvků, které tu byli spíše na obtíž. Rozhodně nejsem příznivcem mimozemšťanů a Matrixu, takže tady u mě nepochodili a když k tomu připočítám ještě mutanty s nadpřirozenými schopnostmi – začal jsem skřípat zubama. Ještě mi tu chyběl chodící obtloustlý Seagal a bylo by vymalováno už úplně. Ty jejich trapné souboje a přestřelky mi začali po chvíli lézt krkem a jediné co tak stálo za povšimnutí, byla honička na motorkách. Naštěstí se pak dostala ke slovu Gojira a úroveň filmu šla hned nahoru.

Gojira: Fainaru uozu tak ve finále byla určitě solidním rozloučením s touto sérií. Jsem velice rád, že jsem měl možnost shlédnout všechny díly a určitě nelituju času, který jsem tomu věnoval. Vypadalo to, že Gojira už konečně navždy odpočívat v pokoji na mořském dně, ale roku 2014 se jí Američané opět rozhodli probudit a jak vidno ještě ne naposledy.


Hodnocení:
70%

Žádné komentáře:

Okomentovat