0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

6. 1. 2015

Strangeness, The (1985)


Ve starém zlatém dole na ně rozhodně nečeká bohatství…

Skupina průzkumníků se vydává do opuštěného zlatého dolu, o kterém kolují podivné příběhy. Někteří z nich tam jdou čistě z badatelského zájmu, jiní cítí šanci zbohatnout. Jenže brzy po jejich sestupu do útrob dolu se přetrhne lano a oni jsou nuceni hledat jiný východ. To však ještě nikdo z nich netuší, co je v temnotě čeká. Nejsou zde totiž sami!



Režie: Melanie Anne Phillips
Rok výroby: 1985
Délka: 90 min
Země: USA

Hrají:
Dan Lunham…(Geoff Calvert)
Terri Berland…(Cindy Flanders)
Rolf Theison…(Myron Hemmings)
Keith Hurt…(Morgan)
Mark Sawicki…(Dan Flanders)
…a další

Ačkoliv to nebývá mým zvykem, tentokrát jsem si ještě před puštěním filmu o něm přečetl několik informací. No a jelikož jej někteří lehce „přirovnávají“ k  The Descent (2005), očekával jsem solidní klaustrofobickou atmosféru a slušnou dávku napětí. Leč velmi brzy jsem pochopil, že tentokrát se toho nedočkám ani omylem a popravdě jsem se začal velmi brzy nudit. Je sice pravda, že tvůrcům se povedlo díky všudypřítomné tmě navodit alespoň trochu hutnější atmosféru, ale šlo spíše o krátkodobé náznaky. Většinu děje totiž postavy pořád jen kecají, hádají se a lezou kupředu. 



Naštěstí tu funguje alespoň hudební doprovod, který byl příjemnou vložkou a „zaháněčem“ nudy. Ta tu totiž byla bohužel všudypřítomná a já si říkal, jestli si ze mě tvůrci neudělali prachobyčejnou „piču“. To jsem však ještě netušil, že nejsem daleko od pravdy, zvláště když se objevilo na scéně slizké monstrum v celé své kráse. Tvar její hlavy skutečně připomínal dámské přirození (tak jak slibovali mí předchůdci, co film viděli). No na rok 1985 to byla docela bídná animace a zvláště při posledním mordu, to už zavánělo docela velkou trapností. Naštěstí se tu dá narazit i na několik zajímavých pasáží, zvláště když se znenadání objeví těla umírajících průzkumníků.


 The Strangeness však nejsou úplně k zatracení, zvláště když máte rádi staré filmy. Jelikož jsem velkým příznivcem starých monster filmů a pěkný blondýnek, tak jsem se nechal místy obměkčit. Jen mě štve, že se tvůrci ještě více neodvázali a nenabídli nám větší „masakr“. Na druhou stranu jsem potom pochopil, proč se snažili všechny ty nedostatky zakrýt pod roušku temnoty. Podívat se na tento film určitě dá, ale tohle je zdárný příklad toho – Jednou a dost!!!


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat