Irský mysteriózní thriller s hororovou atmosférou,
z kterého hrábne nejen hlavnímu hrdinovi, ale i nejednomu divákovi.
|
Když si David a jeho žena Alice pořizovali nový dům,
ve kterém chtěli prožít bezstarostný život, netušili, že jejich rodinná idylka
nepotrvá moc dlouho. David pracuje jako filmový archivář a jednoho dne se mu
dostanou do ruky staré zfilmované dokumenty, ve kterých narazí na temnou
minulost jejich domu a blízkého okolí, ve kterém se odehrálo několik děsivých
vražd, požárů a zmizení, které se policii nepodařilo dodnes pořádně vyšetřit. Když následně Alice zmizí a její tělo je o
několik dní později nalezeno v nedalekém vodním kanálu, začne zoufalý David
propadat „šílenství“. Pro policii se totiž stává hlavním podezřelým z její
vraždy, protože se ukáže, že jej žena podváděla. On je však rozhodnutý přijít
celé věci na kloub, přestože postupně přestává rozeznávat realitu…
Režie: Ivan Kavanagh
Rok výroby: 2014
Délka: 92 min
Země: Irsko
Hrají:
Rupert Evans…(David)
Hannah Hoekstra…(Alice)
Antonia Campbell-Hughes…(Claire)
Steve Oram…(McNamara)
Kelly Byrne…(Sophie)
Calum Heath…(Billy)
…a další
Tak už i Irové začínají s nesmyslným kopírováním? Ivan Kavanagh se pro svou prvotinu rozhodl čerpat inspiraci hned z celé řady známějších filmů a povedlo se mu natočit opravdu chaotický „guláš“ mysteriózního thrilleru a psychologického hororu. To však neznamená, že by se na tento film nedalo dívat, jen jsem měl pořád ten pocit, že tohle jsem už někde viděl…Bizarně pojaté to skutečně je, ale místy mi přišlo, že i sám tvůrce se v tom začal pomalu utápět a jeho představivost dostávala místy pořádně na frak. Zvláště když se nám to následně pokus všechno vysvětlit, čím si dle mého ublížil ještě víc. Někdy je přece jenom lepší, nechat diváka, aby se s tím co viděl, popral sám.
Přiznám se, že asi nejvíc mi vadilo použití „další
černovlásky vylézající odkudkoliv. Tohle frčelo někdy před deseti lety a i
kvůli tomu u mě asijská tvorba mírně klesla na oblíbenosti, protože ještě dnes
je toto „téma“ hojně využíváno, přestože je už dost okoukané. Dále jsem měl
problém s hereckým výkonem představitele malého Billyho. Vím je to dítě,
ale neviděl jsem u něj žádné emoce a já teda nevím, ale když mi umře matka, tak
se budu chovat asi trochu jinak. No a ani ostatní herci si nevedli zrovna moc
dobře. Hannah Hoekstra totiž kromě svého půvabného obličeje a faktu, že se ráda
svléká před kamerou (a erotické scény má hodně ráda, o čemž jsme se už mohli
přesvědčit několikrát), moc hereckého talentu nepobrala.
S atmosférou to bylo obdobné. Místy se podařilo
navodit opravdu psychologické „peklo“ a některé halucinace byly pěkně natočené.
Dokonce i napětí by se u nich dalo krájet, ale hned vzápětí následovala
nezáživná pasáž, která zase totálně přidusila slibně se rozjíždějící tempo a já
tyto výkyvy moc rád nemám. Zvláště když si u nich musíte říkat, jestli je ten
režisér opravdový genius, nebo si z vás dělá prdel (což bych se více
přikláněl k druhé možnosti). The Canal je přesně ten tip hororu, na který
se těšíte, ale ve finále nevíte, co si o něm máte myslet. Lze z něj vycítit
dobrý potenciál, ale nezkušený režisér se v tom následně sám šeredně
zamotal tak, že už nebylo cesty zpátky. Bohužel to vidím na čistý průměr, který
už znovu vidět nepotřebuju.
Hodnocení:
50%
Žádné komentáře:
Okomentovat