0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

20. 12. 2017

New Nightmare (1994)

Heather Langenkamp si chtěla užívat rodinného života a svou životní roli Nancy hodila už za hlavu. Ale někdo, nebo něco se snaží ukázat, že Freddy není jen filmovou postavou a ona bude muset znovu bojovat o holý život. Tentokrát však doopravdy…

Heather Langenkamp se po natočení dvou dílů Noční můry stala úspěšnou hvězdou a získala si řadu fanoušků, ale ona se rozhodla pro rodinný život. Společně s manželem Chasem vychovávají syna Dylana, ale jejich idylka má rychle skončit. Wes Craven se rozhodl natočit další díl o démonickém Freddym, scénář má už hotový a nyní chce po Heather, aby se ještě jednou ujala role Nancy. Ta však zprvu odmítá, protože jí poslední dobou někdo neustále volá na telefon, obtěžuje jí a navíc trpí děsivými nočními můrami. Ty se pomalu přenáší i na jejího syna, který se chová stále podivněji a tvrdí, že jej v pokoji navštěvuje zlý pán, který touží po jeho matce. Navíc za ještě podivnějších událostí umře její manžel, který má na těle podivné škrábance (Freddyho podpis) a dva členové filmového štábu. Od té chvíle je Heather přesvědčená, že ZLO se skutečně zhmotňuje v podobě fiktivního Freddyho, toužícího po jejím životě a Dylan sám je ve smrtelném nebezpečí. Znovu se tak bude muset „vtělit“ do role Nancy a Freddyho zastavit jednou provždy. Tentokrát však doopravdy…



Český název: Nová noční můra
Režie: Wes Craven
Rok výroby: 1994
Délka: 112 min
Země: USA

Hrají:
Heather Langenkamp...(Heather Langenkamp)
Robert Englund...(Robert Englund / Freddy Krueger)
Miko Hughes...(Dylan)
John Saxon...(John Saxon)
Tracy Middendorf...(Julie)
David Newsom...(Chase Porter)
Wes Craven...(Wes Craven)
...a další


Tahle série dostala už po druhé v krátké době tvrdý úder na solar a přesto mě i tento díl dokázal zaujmout. Wes Craven už déle nedokázal jen přihlížet zpovzdálí, jak řada režisérů pomalu ale jistě začíná prznit jeho výtvor a rozhodl se pro razantní krok. Ještě jednou se k Freddymu vrátil, ovšem tentokrát se rozhodl svůj nejnovější výtvor pojmout hodně netradičně a popravdě dost zariskoval. Scénář měl napsaný už dlouho dopředu, ale k jeho realizaci se nakonec rozhodl až o mnoho let později. No a bylo to dobře? Tentokrát jde skutečně o hodně zvláštní film, který hodně fanoušků této série doslova zadupalo do země, ale já myslím, že je to docela škoda.

Samotná myšlenka totiž není vůbec špatná, ba já v ní nic špatného nebylo. Bylo potřeba tuhle sérii něčím okořenit a to si myslím Craven dokázal. To že zde většina herců hraje sebe samotné mi, vůbec nevadilo, o něco horší už to však bylo se samotným scénářem. V některých chvílích to dost skřípalo, stejně jako Freddyho pařáty, občas zahaprovala logika, samotný Freddy se tu moc často neobjevoval (ale tento problém byl i u ostatních dílů), ale hlavně mě tu neskutečně sral ten malý spratek - Miko Hughes mi asi neodpustí, ale já bych toho zmrda rozkuchal od hlavy až k řitnímu otvoru už po prvních minutách. Víc uječeného haranta jsem už dlouho neviděl.

Hlavně kvůli němu jsem si tento díl nedokázal bohužel užít víc, protože mě neskutečně vytáčel po celou dobu. Docela by mě i zajímalo, jak dokázal přesvědčit Craven Heather Langenkamp, aby mu zde hrála, když ta musela být v době natáčení již těhotná. V tom samém roce co byla premiéra, totiž porodila dceru. Za její účast jsem byl však neskutečně vděčný. Radost mi samozřejmě udělal i John Saxon a „odmaskovaný“ Robert Englund. No a v neposlední řadě ani samotná atmosféra nebyla zas až tak hrozná. Několika úmrtí se dočkáme, nechybělo ani napětí (zvláště u scény v nemocnici) a závěr taky nebyl nejhorší. Takže přejdu-li k finálnímu ohodnocení, tak jde o průměrnou podívanou, která však dopadla lépe než druhý díl a šestý díl.


Hodnocení:
60% 

Žádné komentáře:

Okomentovat