0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

18. 4. 2017

Orphan (2009)

Dřív než se rozhodnete pro adopci, zjistěte si o novém dítěti všechny informace…!

John a především jeho manželka se jen těžko vyrovnávají se ztrátou dítěte, které zemřelo ještě před svým narozením. Rozhodnou se proto pro adopci. V sirotčinci je zaujme roztomilá devítiletá holčička Esther, kterou si nakonec osvojí a odvezou domů ke svým dětem. Zatímco hluchoněmá Max se snaží s novou sestrou ihned skamarádit, puberťák Daniel není z její přítomnosti ani trochu nadšený. Zvláště proto, že se Esther v některých situacích chová opravdu zvláštně. Zanedlouho se navíc okolo ní začnou dít podivné věci a nehody. Jakoby je dívenka přitahovala, nebo v nich dokonce měla prsty. Kate začíná mít divné tušení, že s její dcerou není všechno v pořádku. Začne pátrat v dívčině minulosti, což sebou přinese nejen šokující odhalení, ale i nedozírné následky…



Český název: Sirotek
Režie: Jaume Collet-Serra
Rok výroby: 2009
Délka: 123 min
Země: USA / Kanada / Německo

Hrají:
Vera Farmiga...(Kate)
Peter Sarsgaard...(John)
Isabelle Fuhrman...(Esther)
Jimmy Bennett...(Daniel)
Aryana Engineer...(Max)
...a další


Režisér Jaume Collet-Serra se začíná pomalu stávat mým oblíbencem. Už jsem od něj viděl tři filmy a ani jeden z nich mě vyloženě nezklamal. Tentokrát dokázal slušně zvládnout psychologický thriller a přestože se zde dá najít několik viditelných chyb, místy zbytečná zdlouhavost některých pasáží i ono pověstné klišé, tak jsem byl nadmíru spokojený. Atmosféra až na pár výkyvů měla celkem svěží tempo, napětí se místy dalo krájet a dokonce i ten akční konec se mi líbil. Což bylo samozřejmě stavebním kamenem za finální cestou ke spokojenosti diváků.

Zpočátku jsem měl menší obavy, že by se to celé mohlo zvrtnout v další xtou tuctovou variaci „zlého dítěte“, ale Orphan mě přesvědčil o opaku. Postupná proměna andílka ve zlověstnou mrchu, byla provedena precizně a hlavně uvěřitelně. Dokonce z hlavní představitelky šel místy i strach. Když k tomu připočítám i slušné rodinné drama – které nám nabídla samotná zápletka, bylo téměř vyhráno. Bylo však ještě potřeba udržet nastavenou laťku co nejdéle a to se režisérovi myslím povedlo. Sice to místy lehce skřípalo, ale vždy se objevila některá scénka, která mi hned zvedla náladu. Na nudu tu prostě moc času opravdu nezbývalo a to bylo jen a jen dobře.

Především bych chtěl hlavně pochválit herecké duo Vera Farmiga a Isabelle Fuhrman. Obě byly prostě výborné. Druhá jmenovaná se pomalu ale jistě, stává novou ženskou ikonou hororového žánru a já doufám, že bude dostávat pořád stejně dobré role a dotáhne to hodně daleko. Ta šílenost z ní srčela na sto honů. České diváky jistě potěší i mini role Karla Rodena, který se tu ovšem objevil jen na opravdu krátkou chvíli. Což byla škoda. Jen mě trochu mrzelo, že si tvůrci netroufli i na pár flashbacků z minulosti dívenky. Bylo by to jistě ještě větší oživení příběhu. Orphan ale i tak dokázal zaujmout mou pozornost a já mu tedy s radostí dám nadprůměrné hodnocení.

Hodnocení:
70%


Žádné komentáře:

Okomentovat