0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

9. 4. 2017

Polednice (2016)

Ne každý ustojí silný psychický nátlak a především tvůrčí „vyčůranost“…

Eliška se po manželově tragické smrti, odstěhuje do jeho rodné vesnice i s malou dcerkou Anetkou. Té se zatím snaží otcovu smrt zatajit, ale není to nic jednoduchého a už vůbec ne příjemného. Neustálé dceřino vyptávání „kde je tatínek“ už jí začíná jít pěkně na mozek a do toho se ještě přidají problémy s pojistkou, novým domem a vlezlými sousedy. Stálé více se ocitá na pokraji sil a to jak psychických, tak i těch fyzických. Úmorné vedro a trable s novým domovem jí taky zrovna na klidu nepřidají. Najde se zde však i několik lidí, kteří se jí snaží pomoci. Tedy kromě podivné paní Mrázové, která se jí snažit varovat před ZLEM, jenž zdejší vesnici obchází a číhá na svou příležitost. Je však skutečné?...



Režie: Jiří Sádek
Rok výroby: 2016
Délka: 85 min
Země: Česká republika

Hrají:
Anna Geislerová...(Eliška)
Karolína Lipowská...(Anetka)
Zdeněk Mucha...(Mráz)
Daniela Kolářová...(Mrázová)
Marie Ludvíková...(Dáša Poláčková)
Jiří Štrébl...(Zdeněk Poláček)
...a další


Původně jsem chtěl tento nový český kousek ještě nějakou dobu ignorovat, protože nepatřím k těm, kteří musí novinky vidět hned po jejich uvedení. Rád si počkám než ten prvotní „BOOM“ pěkně opadne a já pak uznám za vhodné, zda tomu věnovat svůj čas či nikoliv. Zde jsem se však hlavně ve svém blízkém okolí setkal s tolika rozporuplnými reakcemi, že jsem prostě neodolal. Šel jsem však do toho s tím, že s hororovým žánrem toho moc společného nemá (což se bohužel potvrdilo) – stejně jako s Erbenovou Polednicí. Tudíž jsem ve finále vlastně ani nebyl zklamán či snad rozhořčen, že se mě snad pokusili tvůrci oklamat, jak mnozí tvrdí.

Sádek na to šel jako začínající režisér dobře a společně se Samirovým scénářem se mu podařilo natočit docela obstojné psychologické drama. Celkem věrohodně se mu podařilo zachytit nejen postupnou proměnu psychicky slabé ženy, ale i samotný prostoduchý venkovský život a hlavně to úmorné vedro z obrazovky / plátna sálalo až na mě samotného. Hned jsem dostal sušáka. Děj celkem svižně odsýpal, párkrát jsem se i zasmál a dokonce jsem několikrát zaregistroval i lehce ponurou atmosféru, která prostě v žádném dramatu nesmí chybět. Nejde však o nic světoborného, prostě čistý průměr.

Asi nejvíce mě potěšila Daniela Kolářová, která už sice neprožívala Léto s kovbojem, ale ze svého hereckému umu neztratila ještě nic. To Aňa (Anna Geislerová) předvedla svůj klasický standart a určitě byla přínosem tohoto filmu. Jen mě trošku zamrzelo, že si tvůrci ještě více nepohráli se samotným závěrem. Čert vem Polednici, ale chtělo to ještě propracovanější finále. Takže když to sečteme: určitě to nebyl žádný provar, dalo se na to dívat, ale žádný klenot to tedy rozhodně není!

Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat