0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

6. 4. 2017

Lights Out (2016)

Chceš-li v její přítomnosti přežít, tak nezhasínej!!!

Když Rebbecu kontaktují kvůli malému bratrovi, není z toho zrovna moc nadšená. Se svou matkou a nevlastním bratrem totiž poslední dobou nebyla zrovna moc v kontaktu. Již před časem totiž odešla z domu, ale nyní potřebuje Martin její pomoc. Už nějakou dobu má totiž strach usnout, navíc se po smrti jeho otce matčin psychický stav opět zhoršil. Navíc se zdá, že matčina imaginární přítelkyně Diana je více než skutečná. Zděšená Rebecca si vybaví traumatické zážitky ze svého dětství a uvědomí si, že „hrůza“ ještě neskončila. Sama si totiž prošla tím, co nyní sužuje jejího bratra. Tajemná postava skrytá ve tmě, totiž není jen chorobná matčina představa, ale děsivé stvoření z její minulosti. Světlo je jediný způsob, jak se před ním bránit, ale pokud nastane tma, začínají problémy…



Český název: Zhasni a zemřeš
Režie: David Sandberg
Rok výroby: 2016
Délka: 81 min
Země: USA

Hrají:
Teresa Palmer...(Rebecca)
Gabriel Bateman...(Martin)
Alexander DiPersia...(Bret)
Maria Bello...(Sophie)
Alicia Vela-Bailey...(Diana)
...a další


Když jsem před třemi roky viděl Sandbergův krátkometrážní kousek Lights Out (2013), ani ve snu by mě nenapadlo, že se na toto téma pokusí natočit i celovečerní film. Tří minutová průměrná podívaná na mě žádný extra dojem neudělala, ale na Jamese Wana zřejmě jo. Nevím, do jaké míry na tomto filmu spolupracoval (samozřejmě kromě produkce) a jestli režisérovi dával i nějaké rady, ale Sandberg se mu viditelně snažil co nejvíce přiblížit a i v tomto případě u mně tvrdě narazil. Zhasni a zemřeš, není v žádném případě vyloženě špatným filmem, ale o nějaké originalitě natož kvalitní hororové podívané, nemůže být snad ani řeč.  

Zvláště když to nejdůležitější, je vidět již v samotném traileru. Sice šlo o skvělé lákadlo, jak nalákat co nejvíce diváků, ale dle mého je velkou chybou, když tvůrci vytáhnou své největší eso z rukávu (zde tajemnou Dianu) už příliš brzy. Z pohledu diváka jsem se tak cítil dost ochuzen o postupně gradující atmosféru a šokující vyústění příběhu. Pořádná akce je nám totiž nabídnuta hned na úvod (byla velká škoda, že Billy Burke se tu moc neohřál, přestože jsem se nejvíce těšil právě na něj) a potom atmosféra upadla do jakési formy letargie. Chvílemi mě to uspávalo, jindy mi byly některé scény zcela lhostejné – přitom ve mně měly vyvolat pocit strachu a nejistoty. Jenže to by k nim jejich tvůrce musel mít trošku odlišnější přístup.

Navíc jsem si všiml, že nejsem jediný, komu chybělo postupné odkrývání minulosti tajemné Diany a nějaké pořádné lekací scény. Sice tu máme k dispozici audiozáznam a několik fotek, ale to mi k uspokojení rozhodně nestačilo. Navíc prostředek filmu byl v mých očích dost nezáživný. Ke konci naštěstí přišlo mírné zlepšení a já tak nemusím jít v hodnocení do nelichotivých čísel. Po stránce hereckých výkonů to však taky nebyla žádná sláva. Maria Bello tu nedostala tolik prostoru, kolik by si rozhodně zasloužila – navíc mi její postava příliš k srdci nepřirostla. Teresa Palmer je sice pohledná holka, ale zatím nemá na to, aby se z ní stala hlavní tahounka celého filmu. No a zbytek? Ten tu byl tak trochu do počtu…

Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat