0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

4. 3. 2017

Jian gui (2002)

Navrácení zraku mělo být pro mladou Mun požehnáním. Bohužel pro ní však sebou přineslo i hrůzný úděl předchozí majitelky...

Mladá dívka Mun která v útlém dětství přišla o zrak, se nyní chystá podrobit operaci očních rohovek. Doktor provedl úspěšný zákrok a vše vypadá v naprostém pořádku. Nejprve si však musí její nové oči přivyknout na denní světlo a poté již nic nebude bránit tomu, aby si užívala všech krás okolo sebe. Jenomže Mun začne vidět podivné úkazy, stíny a postavy – což nejprve přisuzuje svému pooperačnímu stavu. Brzy však nabývá dojmu, že se musí jednat o duchy, kteří se s ní snažit komunikovat a k tomu ty děsivé noční můry...Začne tedy pátrat po „dárci“ svých rohovek a pomalu začne rozplétat svůj hrůzný úděl, jenž jí byl předán…



Český název: Oko
Režie: Oxide Pang Chun, Danny Pang
Rok výroby: 2002
Délka: 99 min
Země: Hong Kong / Singapur
Alternativní název: Gin gwai

Hrají:
Angelica Lee...(Wong Kar Mun)
Lawrence Chou...(Dr. Wah)
Yut Lai So...(Yingying)
Candy Lo...(Yee)
Edmund Chen...(Dr. Lo)
Chutcha Rujinanon...(Ling)
...a další


Na asijské filmy jsem byl svého času celkem zatížený. Dodnes však patří mezi moje nejoblíbenější a je celkem jedno odkud pocházejí. Ne všechny mě však dokázali uspokojit natolik, abych se k nim musel častokrát vracet a OKO je bohužel jedním z nich. Patří sice mezi ty nadprůměrnější, ale samotná náplň filmu byla hodně nevyvážená. Vesměs většina těchto kousků má v sobě určité poselství a zde tomu nebylo jinak. Jenže vlažný začátek mě nudil a to popravdě dost. Přiznám se, že jsem u toho málem usnul. To by však byla škoda, jelikož bych přišel o docela zajímavé zvraty, jenž nám zde byli nabídnuty.

Bratři Pangové však byli svého času „zárukou dobré podívané“ a tak jsem nechtěl tento film zavrhnout úplně. Což se nakonec vyplatilo. Druhá polovina už byla o hodně lepší. Atmosféra i díky hudbě dokázala vytvořit ono toužebně očekávané napětí, které jsem tam do té doby postrádal. Přitvrdilo se a konečně přišly na řadu i lekací scény. Ke konci filmu už všechno šlapalo jak mělo a já byl nakonec spokojený. Zvláště pohnutý osud dívky Ling, mě docela zaujal a byla jen velká škoda, že jsme se nedočkali více flashbacků z minulosti. Ani představitelka Mun však nebyla k zahození a její výkon byl rovněž uspokojující.

OKO se následně dočkalo i dvou pokračování a několika pokusů o remake, ale nic z toho se originálu už nevyrovnalo. Slibný námět však dle mého nedokázal vyždímat veškerý svůj potenciál, který se tu přímo vybízel. Což byla obrovská škoda. A přestože závěr nebyl zas až tak dokonalý, dám s klidným svědomím nadprůměrné hodnocení. Přece jenom bych se však bez toho výbuchu klidně obešel.

Hodnocení:
70%

Žádné komentáře:

Okomentovat