0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

2. 1. 2014

I Spit on Your Grave 2 (2013)


Chtěla se stát slavnou modelkou, místo toho byla postupně zbita, znásilněna a mučena. Jen touha po odplatě jí udržela při životě…

Mladá Katie pracuje jako servírka v jedné malé newyorské restauraci, ale ráda by se stala modelkou. Bohužel nemá peníze na úvodní portfolio, které by jí pomohlo se prosadit. Proto se rozhodne využít inzerátu, kde jí jistý Ivan slíbí pěkné fotky. Při focení však dojde k nabádání, aby si dívka odložila šaty, Katie se naštve a odejde. To však ještě netuší, že fotografa a jeho kumpány nevidí naposledy. V noci vtrhne do jejího bytu poblázněný Georgy, dívku spoutá, zabije souseda a poté jí znásilní. Posléze zavolá svému bratru Ivanovi a ten mu pomůže zahladit stopy. Tím však pro Katie hrůza ještě nekončí. Probudí se v daleké Sofii, nahá a svázaná ve vlhkém sklepení. Vlna ponižování, bití, mučení a znásilňování pokračuje. Poté však udělají její únosci chybu, když se jí rozhodnou pohřbít zaživa. Při Katie totiž stáli všichni svatí, dívka se dostane ze svého „vězení“ a jediné co jí drží při životě, je touha po krvavé odplatě…



Režie: Steven R. Monroe
Rok výroby: 2013
Délka: 106. min
Země: USA

Hrají:
Jemma Dallender …………………(Katie)
Yavor Baharov ……………………(Georgy)
Joe Absolom ………………………(Ivan)
Aleksandar Aleksiev ………………(Nicolay)
Mary Stockley ……………………..(Ana)
…a další



Uběhli sotva tři roky a Steven R. Monroe se rozhodl natočit další pokračování této kontroverzní „série“. Děj na předchozí remake původního filmu nějak nenavazuje, jen obsah filmu opět nabídne pořádnou porci znásilňování, pošlapání lidské důstojnosti, mučení a krvavých okamžiků. Tentokrát se navíc dočkáme skutečně „důmyslné“ odplaty, ve které budeme mít šanci shlédnout opravdu pestrobarevnou a hlavně pěkně krvavou pomstu, plnou elektrického jiskření, sraček či jsem měl konečně tu čest vidět, co to znamená „mít koule ve svěráku“. Možná si řeknete, že I Spit on Your Grave už nemohl nabídnout nic nového (to jsem si popravdě myslel taky), ale k velkému překvapení jsem se dočkal opět solidní podívané. Kvalita sice oproti předchozím filmům lehce pokulhává, ale i tak jsem si to užil až do poslední minuty.
Výběr herečky mi opět sedl,  Jemma Dallender je pěkný kus ženský, což budeme moci v první polovině vidět hned několikrát, jen to její ustavičné řvaní mě už začalo trochu lézt krkem. Svou roli zvládla s přehledem a osobně se mi líbila ze všech nejvíc. To její mužští kolegové už byli slabší odvárek, ale takový úchylný strýček Valko neměl chybu. Podobný komfort a služby by mu naše bordely asi nenabídli. Abych byl však úplně spravedlivý, bylo zde k vidění několik slabších momentů a nelogických situací.
Především první polovina filmu je vážně vydařená. Seznámení s hlavní čtveřicí proběhne velmi rychle a pak už se na nás vrhne temná stránka filmu. Někteří jedinci podobě laděné filmy nemusí, hlavně pak dívky (ani se jim nedivím), ale já si prostě nemůžu pomoci – já to mám rád. Jen jsem byl lehce zklamán přesunem na Balkán, kde to bylo asi levnější (co se týká natáčení), ale když já mám raději volnou přírodu, než zatuchlé bulharské kanály. Milovníci žánru „exploitation“ si přijdou určitě na své, ostatní budou možná mírně zklamáni. Ono takové znásilňování bezbranné dívky a následná likvidace padouchů už může být pro leckoho okoukaná, ale věřím, že se mezi vámi najdou i tací, jenž si film užijí stejně jako já. 


Hodnocení:
70%

Žádné komentáře:

Okomentovat