0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

30. 4. 2021

Dr. Jekyll and Mr. Hyde (2008)

Opravdu nepovedená kanadská televizní verze známého příběhu…

Dr. Jekyll je uznávaným lékařem v bostonské nemocnici a po večerech se věnuje vlastnímu výzkumu, se kterým dělá velké tajnosti i před svými nejbližšími. Doposud se mu však nedaří tak, jak by potřeboval, ale stále více si uvědomuje, že vedlejší účinky můžou být velmi nebezpečné a to nejen pro něj samotného, ale především pro okolí. Ve městě totiž řádí sériový vrah a Jekyll je přesvědčený, že za vším stojí jeho „temnější já“ pan Edward Hyde. Každé ráno se totiž probouzí se ztrátou paměti z předešlé noci, někdy i zcela zakrvácený a v hlavě mu znějí hrůzné výkřiky obětí. Rozhodne se tedy vyhledat pomoc u mladé právničky Claire, které se pod tíhou výčitek přizná, ale ta mu zprvu nevěří. Ovšem jen do chvíle kdy tváří tvář stane jeho temné polovině a rozhodne se doktorovi pomoci. Nebude to však nic jednoduchého, protože existuje skutečně nějaký pan Hyde, nebo je jen Jekyll velmi mazaný lhář a nebezpečný vrah?



Český název: Doktor Jekyll a pan Hyde

Režie: Paolo Barzman

Rok výroby: 2008

Délka: 89 min

Země: Kanada

 

Hrají:

Dougray Scott...(Dr. Jekyll / Mr. Hyde)

Krista Bridges...(Claire Wheaton)

Tom Skerritt...(Gabe Utterson)

Cas Anvar...(D.A. McBride)

Vlasta Vrana...(soudce Sheehan)

...a další


Doktor Jekyll a pan Hyde – příběh o rozdvojené osobnosti je zřejmě všem natolik znám, že ho nemá cenu nějak zdlouhavě rozebírat. Vždyť o tom bylo do dnešní doby natočeno velké množství filmů, napsána spousta knih a existuje i celá řada divadelních představení. Já sice nepatřím zrovna mezi skalní fandy Jekylla a Hydea, ale pár filmů na toto téma jsem už viděl. K tomuto kousku jsem se dostal především proto, že jsem si ho všiml ve filmografii kanadského herce s českými kořeny Vlasty Vrany, s nímž jsem nedávno viděl film Carny (2009). Bohužel kdybych ho minul bez povšimnutí, udělal bych asi lépe.

 

Dr. Jekyll a Mr. Hyde (1920) zůstal i nadále prozatím nepřekonán (co jsem měl možnost vidět) a tento kanadský paskvil mu nesahá ani po kotníky. Přitom to zpočátku nevypadalo vůbec marně. Počáteční pozvolný teror záhadného zabijáka sebou přinesl i zajímavou atmosféru, která ovšem moc dlouho nevydržela. Ke slovu se totiž dostal hodný Jekyll a jeho touha své druhé já Hydea co nejrychleji zastavit. Tím se dostáváme k pasáži právničky a slavného soudu, která byla doslova ubíjející. Víc se tu kecalo, než aby se dělo něco zajímavého, místy to dokonce postrádalo i logiku a to vše navíc v opravdu slimáčím tempu. Já se koneckonců i dvakrát přistihl, že se mi nudou zavírali oči.

 

Co se hereckých výkonů týče, tak tady bych zas až tolik skeptický nebyl. Dougray Scott si v rámci svých možností a především tomu co mu dovolil samotný scénář, špatně nevedl. Podobně tomu bylo i u celkem atraktivní Kristy Bridges, bohužel její postava tu byla právě kvůli dialogům a již zmiňovaném soudu. To samé platí i pro „soudce“ Vlastu Vranu. Kanadská televizní produkce tak opět dost zklamala. Začínám si pomalu zvykat, že na jeden dobrý film natočí dvacet opravdu špatných. Prozatím jde o nejhorší ztvárnění Jekylla a Hydea, co jsem měl možnost vidět. Od úplného paskvilu to zachránil jen vcelku zajímavý úvod, jinak to byla bída. 


Hodnocení:

20%

Žádné komentáře:

Okomentovat