0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

29. 3. 2015

Buffy the Vampire Slayer (1992)


Kristy Swanson musí vyměnit střapce za nabroušené kůly, aby dokázala zastavit invazi upírů a naplnila tak svůj osud.

Středoškolačka Buffy je členkou roztleskávaček a ze všeho nejraději má nakupování. Společně se svými kamarádkami tráví většinu volného času v nákupních střediscích. Vše se však změní příchodem tajemného Merricka, který v ní rozpoznal novou „Vyvolenou“. Snaží se jí vysvětlit, že jejím údělem je zabíjet upíry, ale zprvu se mu dívka jen vysmívá. Brzy je však nucena podstoupit svůj první souboj s nemrtvým a její pohled na úkol, který jí byl předurčen, se rapidně změní. Netuší však, že se dostala do hledáčku vůdce upírů Lothose, který s oblibou „zabíječky upírů“ likviduje. Je Buffy připravena se mu postavit, nebo podlehne jako její předchůdkyně? 



Český název: Buffy, zabíječka upírů
Režie: Fran Rubel Kuzui
Rok výroby: 1992
Délka: 86 min
Země: USA

Hrají:
Kristy Swanson…(Buffy)
Donald Sutherland…(Merrick)
Luke Perry…(Pike)
Rutger Hauer…(Lothos)
Paul Reubens…(Amilyn)
…a další

V pubertě jsem rovněž patřil mezi ty, kteří sledovali seriál Buffy se Sarah Michelle Gellar v hlavní roli. Sice ne pravidelně, ale docela se mi líbil a to hlavně díky pohledné herečce. I proto jsem byl zvědavý na tento film, který je jeho předchůdcem. Bohužel Fran Rubel Kuzui totálně vyhořela coby režisérka a nepomohlo jí ani slušné herecké obsazení. Tato hororová komedie několik světlejších okamžiků a dobrých hlášek, ale to je tak vše. Přiznám se, že během sledování filmu, jsem měl několikrát nutkání ho vypnout a jít raději na pivko. 



Což o to, Kristy Swanson se mi líbila i bez svých silikonových vylepšení, ale přece jenom na mě udělala mnohem větší dojem svými fotkami v časopisu Playboy, nežli zde. Přitom jasně patřila k tomu nejlepšímu, co nám Buffy vůbec mohla nabídnout. Sexy tanečky roztleskávaček měli mnohem lepší choreografii, nežli samotné akční souboje. Chvílemi jsem si myslel, že si režisér pozval bandu ochotníků a ti mu za párek a pivo předvedli své vystoupení. Byl to hnus, to vám povím! Neočekával jsem žádné závratné „digitální“ orgie, ale tenhle podprůměrný shit se mi vážně hnusil.
Donald Sutherland a Rutger Hauer tu byli spíše do počtu, ale i přes malý prostor dokázali alespoň trochu pozvednout úroveň hereckých výkonů ostatních zúčastněných. Pokud tedy nepočítám lamače dívčích srdcí (Luke Perry), který se jim alespoň částečně dokázal vyrovnat. To Hilary Swank předvedla snad nejhorší výkon své kariéry a osobně jsem si strašně přál, aby zdechla mezi prvními. Buffy the Vampire Slayer tak absolutně nedokázala naplnit mé očekávání a jsem strašně rád, že jsem seriál viděl dříve než film, protože kdyby tomu bylo naopak, tak jsem se k němu v životě nedostal. 


Hodnocení:
30%

Žádné komentáře:

Okomentovat