0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

5. 5. 2018

Skinner (1993)


Ted Raimi coby psychopatický zabiják rád stahuje své oběti z kůže…


Dennis Skinner vypadá na první pohled jako neškodný a málomluvný mladý muž, který se jen tak protlouká životem. Ale zdání klame! Zrovna si našel podnájem u manželů Tateových, což není zrovna moc po chuti hlavě rodiny, ale manželka má na to svůj názor, no a jelikož Geoff není stejně věčně doma, nechá to zatím plavat. Nemá však ani tušení, kdo že se mu to vlastně usadil v jeho domě. Dennis je totiž psychopatický vrah, který ze všeho nejraději loví bezbranné ženy (nejčastěji prostitutky) a v zapadlé skrýši je stahuje z kůže, které si následně nechává jako své trofeje. Vše mu zatím skoro vždy prošlo, ale nyní se po zotavení objeví jediná z jeho obětí Heidi, která přežila a nyní je mu horlivě na stopě. Zohyzděná žena totiž prahne po pomstě a je odhodlána, ho zastavit jednou provždy…



Režie: Ivan Nagy

Rok výroby: 1993
Délka: 90 min
Země: USA

Hrají:
Ted Raimi...(Dennis Skinner)
Ricki Lake...(Kerry Tate)
David Warshofsky...(Geoff Tate)
Traci Lords...(Heidi)
Richard Schiff...(Eddie)
...a další


Tvůrčí myšlenka nevypadala vůbec špatně. Psychopatický zabiják, který své oběti stahuje z kůže, tu sice byl už tolikrát, že to snad ani nedokážu spočítat, ale byl jsem docela zvědavý, jak se s tím popasuje „magor“ Ted Raimi. Jenže hned po prvních minutách mi bylo jasné, že tohle rozhodně kvalitní podívaná nebude. Nejprve jsem si říkal, že to bude asi tou hnusnou kvalitou obrazu, ve které jsem to viděl, ale jak jsem si později zjistil, tak ona celkově ta kamera byla na velmi nízké úrovni. A to samé se dá říci i o samotném ději, nebo atmosféře.

Vzhledem k obsahu (myšlence) filmu jsem očekával alespoň trošku slušné jatka, ale kromě neustále se opakující scéně s troškou krve, tu nic pořádného k vidění není. Tedy hlavně první polovinu. Pořád ty samé záběry na tekoucí vodu, oplachující si ruku, pomalované zdi – popravdě jsem se začal dost nudit. Hlavní hrdina sice lapá jednu prostitutku za druhou, ale nic extra výjimečného k vidění není. Teprve ve druhé polovině dojde k samotnému stahování kůže a následnému fetiši našeho zabijáka. Tenhle bezmozek se rád do svých trofejí navléká a prochází po venku. Konečně jsem se dočkal alespoň mírného zlepšení, jak co se atmosféry týče, tak i samotných hororových prvků.

A to jsem ještě netušil, že se z Traci Lords stane „lebkoun“. Její postava mi ale vůbec nesedla. Kvůli erotickým scénám tu jak vidno nebyla a její herecký projev byl hodně bídný. Ten finální souboj s Raimim bylo už jen podtržení celkového zmaru. V tu chvíli jsem zůstal jen nevěřícně hledět, jakouže si ze mě udělal Ivan Nagy prdel. To samé jsem cítil i ve chvíli, kdy už dávno mrtvá prostitutka najednou sama otvírala a zavírala oči. Podobných kiksů tu byla celá řada. Úplný odpad to sice není, ale nemá k tomu moc daleko. Jediným štěstím tohoto filmu je fakt, že Ted Raimi svou roli zvládl v rámci možností obstojně.

Hodnocení:
30% 

Žádné komentáře:

Okomentovat