0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

16. 5. 2018

People Under the Stairs, The (1991)


Lozit do jejich domu se ještě nikomu nikdy nevyplatilo! Zvrácená dvojice nemá pro nezvané návštěvníky pochopení a jejich obydlí skrývá nejedno nemilé překvapení…


Chlapec, kterého nikdo nenazve jinak než „Blázen“ žije se svou sestrou a těžce nemocnou matkou v černošském ghettu na předměstí. Stejně jako mnoha jejich sousedům jim hrozí vystěhování (no spíš vyhození) na ulici. Nemají peníze a navíc většinu pozemků skoupila pošahaná rodina, která bydlí ve starém funebráckém domě. O tom místě i oné rodině koluje spousta strašidelných historek a většina lidí se mu raději zdaleka vyhýbá. Jenže přítel Bláznovy sestry Leroy přijde s bláznivým nápadem, který by jim mohl pomoci z jejich svízelné situace. V Robesonově domě se má totiž údajně nacházet hotový poklad v podobě velmi cenných mincí, kterých by se mohli zmocnit. Leroy společně s Bláznem a kamarádem Spenserem se tedy do domu vydávají a skutečně se jim podaří silou do něj dostat. Nemají však ani tušení, jaké hrůzy zde na ně čekají. Kromě pošahaných manželů (jenž jsou ve skutečnosti sourozenci), zde na ně čeká spousta pastí, rozzuřený rottweiler, hrůzné tajemství ukryté ve sklepení a samozřejmě smrt. Blázen jako jediný přežije a je vydán na pospas šílené „mamce a taťkovi“. Jejich dům se změní v hotovou pevnost, ze které není úniku a zároveň v peklo plné takových hrůz, o jakých se nikomu ani nesnilo. Naštěstí se zde nachází i několik osob, které jsou ochotny Bláznovi v jeho boji o přežití pomoci…



Český název: Lidé pod schody

Režie: Wes Craven
Rok výroby: 1991
Délka: 102 min
Země: USA

Hrají:
Brandon Quintin Adams...(Blázen)
A.J. Langer...(Alice)
Wendy Robie...(mamka)
Everett McGill...(taťka)
Ving Rhames...(Leroy)
Jeremy Roberts...(Spenser)
Sean Whalen...(Špaček)
...a další


Další z těch filmů, ke kterým jsem se dostal až takhle pozdě a to i přesto, že jsem o nich slyšel ve svém okolí docela zajímavé ohlasy a chvály. Bohužel já všechny ty chvalozpěvy zas až tolik s ostatními nesdílím, protože jsem měl trošku jiné představy o tom, co mě čeká a nakonec mi bylo nabídnuto. Tvorbu Wese Cravena mám až na pár výjimek docela rád a ani tady to nebyla vůbec špatná podívaná, ale očekávání prostě bylo trochu jiné. Příběh jako takový mi skutečně nabídl několik nevšedních situací, lehce zvrácenou náplň i povedené momenty zavánějící černým humorem, ale zároveň s nimi jsem se dočkal i několika dost nelogických prvků, otravných postav a hlavně ono „tajemství pod schody“ mi zas až tolik úchvatné nepřišlo.

To už jsem se více bavil s dvojící psychopatů, kteří si říkali mamka a taťka a zvláště fotříkem v tom sado - maso oblečku. Jejich zvrácenost a trhlost si mě získala mnohem víc, než ti pošuci ve sklepě. Navíc měli i solidní bejvák, plný skrytých chodeb, skrýší, pastí a rozzuřeného psa, jenž se rovněž postaral o několik nezapomenutelných situací. Hlavní hrdina mi nějak zásadně nevadil, ale postupem času se z malého usmrkance stal hotový Rambo zkřížený s MacGyverem a to už mi moc přes „pysky“ nešlo. Jasně byla to svým způsobem hororová komedie, která byla občas vážně vtipná a v některých ohledech i celkem originální, ale nemám rád, když to tvůrci začnou až moc přehánět a logika dostala hlavně ve druhé půlce pořádně přes držku…

Každopádně jsem se u toho ale nenudil, což přičítám režisérovi k dobru. Pár vychytávek se mu vážně povedlo, herecké duo Wendy Robie a Everett McGill odvedlo slušný kus práce – bavil jsem se hlavně jejich ujetostí a zvrhlostí. Atmosféra místy nebyla vůbec špatná, černý humor i některé hlášky taky dobré – takže ve finále to vidím na lepší průměr. Zázrak se nekonal, Craven ovšem natočil lepší kousky. Nicméně jsem to určitě neviděl dnes naposledy.

Hodnocení:
60%



Žádné komentáře:

Okomentovat