0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

24. 12. 2013

World War Z (2013)


Brad Pitt je jedinou nadějí lidstva. Tentokrát nebude dobývat Troju, ale jeho protivníky se stanou miliony zombíků…

Gerry se společně se svou rodinou ocitá uprostřed Philadelphie v epicentru nenadálého chaosu. Obyvatelé jsou zde zničehonic napadáni podivně vypadajícími lidmi, zkáza a epidemie se šíří enormní rychlostí. Vypuká panika a jim se po tvrdém boji o přežití podaří evakuovat na bitevní loď. Zde je požádán svým bývalým kolegou z OSN o pomoc. Celý svět se zmítá v apokalypse. Lidé se mění v zombie, nikdo nemá ani páru jak to šílenství zastavit a nenakažených rapidně ubývá. On jakožto bývalý expert na řešení krizových situací je „vydírán“ ke spolupráci a tak mu nezbývá nic jiného než souhlasit. Musí se vydat na nejnebezpečnější misi svého života, která jej zavede na nejrůznější místa zeměkoule, aby našel zdroj nákazy a pokusil se zastavit zombie invazi…



Český název: Světová válka Z
Režie: Marc Forster
Rok výroby: 2013
Délka: 116. min
Země: USA / Malta

Hrají:
Brad Pitt …………………….(Gerry Lane)
Daniella Kertesz ……………..(Segen)
Mireille Enos …………………(Karin Lane)
James Badge Dale ……………..(kapitán Speke)
Fana Mokoena …………………(Thierry Umutoni)
…a další



No nic dlouho jsem se rozdýchával, než jsem se přinutil pustit tuto do nebes vychvalovanou nejnovější „zombie pecku“ s Bradem Pittem v hlavní roli. Nemám tenhle žánr vůbec rád, ale zvědavost jak dopadl film s velkým rozpočtem, „megastar“ ve svém čele a vším tím humbukem kolem sebe, byla prostě nesnesitelná. No a k mému překvapení jsem vůbec nebyl zklamán, ba spíš mile překvapen. Nechci tu tvrdit, že by to byla obrovská bomba, ale po dlouhé době jsem vydržel tu porci zombie, aniž bych se nudil. A že tu těch nenažraných hovad bylo. Řeknu vám, byla to docela jízda a jediné co mě dost sralo, byly ty ultrarychlé mrtvoly a pasáž v Jeruzalémě. Tady si ten digitální několika metrový útok mohli odpustit. Jinak to ovšem nepostrádalo zajímavou atmosféru, akční tempo, napětí, dobré herecké výkony a nejen nohy, ale i zuby cvakali kurevsky rychle. Takže když jsou teda ty vánoce, tak i já budu nadělovat nadprůměrné hodnocení…
Dokonce jsem se párkrát přistihl, že jsem se to toho doslova zažral a to už je co říct. Forster zvolil opravdu dobrý přístup a divákovi nabídne jednu akci za druhou, takže ani nemá čas se moc nudit. Vědom si předností (hereckých) svého nejcennějšího klenotu jej cpal před kameru co možná nejvíc a to bylo jen dobře. Pitt chytil druhou mízu a s ničím se tady moc nesral. Stejně jako borci přes digitální efekty, kteří se ve své práci doslova vyžívali. Občas to sice už dost přeháněli, ale jinak čert to vem. Snad to jen chtělo ještě před natáčením trošku provětrat scénář a vysypat z něj těch pár nelogických prvků, které rušili jinak solidní podívanou a zbytečně jí ubrali na kráse.
Jen ten konec mohli chlapci ještě kapánek vylepšit. Vím, že si chtěli nechat otevřená vrátka, protože jak jsem viděl, je v plánu pokračování, ale když já přece jenom ty „happyendy“ nerad. Kdyby mi někdo před těma dvěma hodina řekl, jak se tady budu „rozplývat“ nad zombie filmem, tak bych mu poklepal na čelo a řekl, ať se jde léčit a nekecá sračky. No a jak vidno i (mne) může zombie film docela potěšit a hlavně zaujmout. Takže pojďme naježit slušné procentuální hodnocení. 

Hodnocení:

65%

Žádné komentáře:

Okomentovat