0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

27. 12. 2013

Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)


Z Jeníčka a Mařenky už nejsou vystrašené děti, ale obávaní lovci čarodějnic…
Jako malé děti je jejich otec zavedl do hlubokého lesa a zanechal jejich osudu. Děti narazili na perníkovou chaloupku a přemohli strašlivou čarodějnici. Dosud ten příběh asi každý zná, ale to byl teprve začátek…Jeníček a Mařenka vyrostli a stali se z nich obávaní lovci čarodějnic. Putovali po celém světě a zabíjeli jednu ďábelskou ježibabu za druhou. Zpráva o ztracených dětech je zavede do malé vesničky uprostřed lesů, kde si je nechal zavolat zdrcený starosta i přes nelibost místního šerifa. Oba sourozenci se ihned vrhnou do pátrání, ale tentokrát narazí na něco velkého. Protivníkem se jim totiž stane nejsilnější z čarodějnic Muriel, která má na své straně spoustu pomocnic a pomocníků. Kromě toho je dostihne jejich minulost…



Český název: Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic
Režie: Tommy Wirkola
Rok výroby: 2013
Délka: 88. min
Země:  USA / Německo

Hrají:
Jeremy Renner …………………..(Hansel)
Gemma Arterton …………………(Gretel)
Famke Janssen ……………………(Muriel)
Pihla Viitala ……………………….(Mina)
Derek Mears ……………………….(Edward)
…a další



Pohádku o perníkové chaloupce zná snad každý, dokonce byla zfilmovaná snad nesčetněkrát – kromě toho několikrát i v hororovém podání (sám jak jsem zjistil, mám doma snad pět-šest verzí a jednu asijskou), takže jsem neodolal a pustil si tuhle od Wirkoly jehož Mrtvý sníh se mi líbil. Tenhle norský režisér má prostě pro hororové komedie cit, takže ani tentokrát jsem zklamán neodešel. Spíš jsem se u jeho podání opět náramně bavil a to po celou dobu. Film si na nic nehraje, jde o slušnou komedii plnou akčních scén s béčkovým „gore“, slušným hereckým obsazením a třemi pěknými holkami (Gemma Arterton, Famke Janssen, Pihla Viitala). Co víc si přát. Vůbec jsem se u toho nenudil, děj rychle odsýpal a ani to nebylo moc dlouhé. Nad těmi nelogickými (dobovými) kopanci se ovšem člověk nesmí moc pozastavovat. Jen když se objevili nabušení sourozenci v kožených hadrech a s nablýskanými zbraněmi ve vesnici, jsem se musel pousmát tomu jejich drsnému „Tohle je Jeníček a já jsem Mařenka“…Ještě že existuje inzulín, jinak by to skončilo asi mnohem dříve…
Opravdu není na škodu čas od času vypnout a jen tak se odrelaxovat u podobně laděných filmů, které by se sice měli brát s velkou reservou, ale ony si vlastně na nic nehrají a jsou tvořeny hlavně pro pobavení diváků. Kdybych chtěl být škarohlíd, tak se tu dá najít spousta nelogických kiksů, ale já se nad nimi tentokrát moc nepozastavoval. Prostě jsem si tuhle pohádkovou řezničinu chtěl užít od začátku až po samotný konec a tak se i stalo.  Jeníček a Mařenka už dávno nejsou těmi vystrašenými dětmi – on nám dospěl v nabouchaného frajera, ona v pohlednou rajdu, která by stála určitě za hřích. Kupodivu však jejich vzhled docela zafungoval – alespoň to nebyla nuda a bylo se na co dívat.
Dokonce tu místy byla vytvořena i ponurá atmosféra a napětí by se tu taky našlo. Je sice pravda, že spíše než děs bych v tom viděl hlavně ten černý humor (viz likvidace čarodějnic při sabatu), ale kýžený efekt to určitě přineslo. Nechyběli ani flashbacky z minulosti (které obohatili příběh), romantika, nahota či „dojemné“ chvilky. Ve výsledku z toho vznikla dobrá pochutina, kterou jsem určitě neviděl naposledy a už se těším na pokračování. Teď si dám trochu pauzu a pak se pustím do dalších zpracování nesmrtelného příběhu o Jeníčkovi a Mařence.


Hodnocení:
70%

Žádné komentáře:

Okomentovat