0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

23. 12. 2013

Tall Man, The (2012)


Kdo a proč unáší malé děti z městečka Cold Rock? Je to snad nějaký nebezpečný pedofil, či snad „legendární“ Tajemný muž, nebo je za vším někdo jiný…

Poté co se zavřeli doly a mnoho lidí ztratilo práci, se městečko Cold Rock ponořilo do hlubin beznaděje a chudoby. Aby toho nebylo pro obyvatelé málo, začali se ztrácet i jejich děti. Vzniklo mnoho verzí, jak se to mohlo stát, ale většina si myslí, že za tím stojí nějaký nebezpečný pedofil. Jsou však i tací, jenž jsou přesvědčeni o existenci tajemného muže (místní legendy). Proč a na co však tato pochybná postava potřebuje jejich děti? Zdravotní sestřička Julia, která se po smrti svého manžela pasovala do role lékařky, však na podobné věci nevěří. Tedy jen do doby, než jednoho večera unese maskovaná postava jejího syna a ona se pustí do jeho pronásledování. Od té chvíle se roztočí kolotoč podivných událostí, které odkryjí skutečnou pravdu…



Český název: Tajemný muž
Režie: Pascal Laugier
Rok výroby: 2012
Délka: 106. min
Země: USA / Kanada / Francie

Hrají:
Jessica Biel ………………..(Julia Denning)
Jodelle Ferland …………….(Jenny)
Eve Harlow ………………..(Christine)
Stephen McHattie ………….(detektiv Dodd)
William B. Davis ……………(Šerif Chestnut)
…a další



Já na rozdíl od ostatních nějak neholduju tvorbě režiséra Laugiera, kterou považuju za dost průměrnou. Ani jeden z jeho předešlých filmů (co se hororového žánru týče) mne nějak u srdce nechytl, takže jsem žádné zázraky nečekal ani tentokrát a jak se ve finále ukázalo, opět jsem se nemýlil. Je pravdou, že skutečně dokáže vytvořit místy velice zajímavou atmosféru a s přivřeným okem bych kývnul nad parafrází „napětí by se v některých scénách dalo krájet“, ale on prostě patří přesně mezi ty jedince (režiséry), kteří dobře rozjetý film nakonec pohnojí. I tady mi místy přišlo, jakoby nevěděl, co chtěl vlastně točit a stvoří podivnou směsici několika žánrů, která jak se ukáže při závěrečných titulcích, zas až tak poživatelná nebyla. Počáteční mysteriózní atmosféra byla vážně dobrá a já si ubíhající děj celkem užíval, ale jakmile se nám zcela odhalí pointa a děj přejde do jakéhosi odvaru krimi-dramatu, tak jsem si pořád v duchu říkal a kde je „kurva“ ten horor? Žel ani z hereckých výkonů jsem zrovna odvařený nebyl, takže Jessicu chválit nebudu. Raději měla zůstat tančit kolem tyče…
Nerad bych v recenzi vykecal onen drastický zvrat, ten by si měl každý divák vychutnat pěkně po svém, ale ve chvíli kdy k tomu dojde, jsem pocítil nevýslovné zklamání. Ani ne tak nad tím, že se vše neodehrává dál v režii, jakou jsem si představoval, ale spíš jak se od onoho okamžiku, změnila celkově atmosféra i kvalita celého snímku. V tu chvíli jakoby se tvůrci vysrali na všechno kolem napětí a děsivosti a snažili se hrát na city a ukázat světu jakési poselství. Až budu chtít nášup morálky a „dobrých skutků“ tak se poohlédnu jinde. Kdyby se to už od začátku pojalo trochu jinak a více se zapracovalo na druhé polovině, nemusel to být až takový průser. 
Moralizovat nad skutky a pohnutky: cože je k tomu vlastně vedlo, nebo proč to vlastně dělali – to ať si každý pobere, jak umí, ale takhle zmršit dobře rozjetou akční podívanou ponořenou do mysteriózního oblaku a na konci tunelu vyjet do smradu z vyvařených ponožek a v něm se dusit dalších 40. minut, tak to už byla síla i na mne. Byl jsem pevně rozhodnutý dát docela velké hodnocení, ale ve chvíli kdy vylezla z toho policejního auta, jsem byl nucen sundat růžové brýle. Každý ať si to pobere, jak chce, každopádně příznivci hororového žánru, dejte od toho ruce pryč. 

Hodnocení:

40%

Žádné komentáře:

Okomentovat